nieuws

CNV: AH legt werkdruk in dc’s onder loep

Formules

CNV: AH legt werkdruk in dc’s onder loep

HOOFDDORP – Albert Heijn legt volgens de CNV Dienstenbond de arbeidsomstandigheden
in de dc’s onder de loep, nu blijkt dat een groot aantal medewerkers in de
distributiecentra heeft geklaagd over de werkdruk, communicatieproblemen en
onveiligheid op de werkvloer.


De klachten kwamen aan het licht, toen
href=”http://www.cnvdienstenbond.nl:80/nieuws/artikel/33414/?tx_ttnews%5Byear%5D=2008&tx_ttnews%5Bmonth%5D=09&cHash=1014147f53″ target=_blank>CNV

Dienstenbond
onlangs kaartjes uitdeelde aan de medewerkers

van alle 6 distributiecentra, waarop de werknemers gevraagd werd wat

ze belangrijk vinden voor de nieuwe cao. Albert Heijn heeft volgens de Dienstenbond nu besloten

onder meer extra accent te zullen leggen op het werven van nieuwe

collega’s.

Rekken

Ook zegt

het CNV dat Albert Heijn de mogelijkheden bekijkt om de productietijd op te rekken. Op

die manier moet de druk uit de pieken worden gehaald. De marktleider zou

ook bezig zijn met het verbeteren van de opleidingen. Onder

andere om de communicatieproblemen met Poolse uitzendkrachten te verhelpen.

Storingen

Verder kijkt Albert Heijn volgens het CNV naar mogelijke storingen

in de procesvoering. Hierbij kan het onder meer gaan om te hoog gestapelde

rollies. Albert Heijn zou al een tijd bezig de teamleiders ‘mensgerichter’ te laten werken, dus meer aandacht voor de

medewerkers. Het CNV meldt dat daar volgens Albert Heijn ruimte voor is, samen met

de te halen productienormen. De CNV Dienstenbond zal naar eigen zeggen scherp toezien

op de acties die Albert Heijn toegezegd heeft en zal elk kwartaal met

Albert Heijn spreken over de vorderingen.

Lees ook:


href=”/formules/id101-112537/medewerkers_ah-dcs_voelen_zich_onveilig.html”>Medewerkers

AH-dc’s voelen zich onveilig

href=”/formules/id101-82393/veel_klachten_over_werkdruk_in_ah-dcs.html”>Veel

klachten over werkdruk in AH-dc’s

Reageer op dit artikel