nieuws

AH opent nieuwe pilot in Oegstgeest

Formules

AH opent nieuwe pilot in Oegstgeest

OEGSTGEEST – Albert Heijn heeft
donderdagochtend in Oegstgeest de pilotwinkel geopend die symbool staat
voor de toekomstige generatie Albert Heijn-supermarkten. In de nieuwe
pilotwinkel test de marktleider een groot aantal nieuwe
formule-concepten, zoals Kies & Wok en Borrelgemak.

Albert Heijn Oegstgeest is de opvolger van AH

Heemskerk, die in december 2005 werd gepresenteerd als ‘supermarkt van de

toekomst’. Ten opzichte van de pilot in Heemskerk heeft het

Zaanse bedrijf een groot aantal nieuwe elementen toegevoegd. Albert Heijn hoopt

– afhankelijk van de resultaten van de pilot – de nieuwe formule verder uit

te rollen. ‘Het vernieuwde supermarktconcept is niet het eindpunt,

maar de start van een nieuwe generatie die zich zal blijven ontwikkelen’, stelt directeur

Dick Boer in een toelichting op de opening van AH Oegstgeest.

Nieuw assortiment

Albert Heijn breidt in Oegstgeest het winkelassortiment

uit met 2.500 artikelen in zowel vers, A-merken, private labels als

voordeelverpakkingen. Tevens introduceert de marktleider nieuwe kookconcepten.

Als opvolger van de in Heemskerk succesvol gelanceerde maaltijdgroep Kies &

Kook komt Albert Heijn nu met Kies & Wok. Ook voegt AH een nieuw concept in

het exclusieve segment toe met een lijn door topkoks ontwikkelde culinaire

maaltijden. Op de website

van Albert Heijn

geven de vijf koks informatie over en tips voor het bereiden

van de maaltijdcomponenten.

Warmere uitstraling

Voornaamste aanpassing aan het door Albert Heijn genoemde ‘Doorbraak’-concept is de warmere en sfeervolle

uitstraling van de winkel. Vanuit de test in Heemskerk heeft Albert

Heijn een groot aantal elementen aan de landelijke formule toegevoegd, zoals Kies & Kook, hogere

schappen, winkelindeling in blokken en een andere rol voor

medewerkers. Met de grijze en killere sfeer, waarmee Albert

Heijn een antwoord wilde formuleren op de

oprukkende discounters, vervreemdde de keten zich echter

te veel van de eigen formule. Vandaar dat Albert Heijn in de signing

en uitstraling een volledig nieuwe weg is

ingeslagen.

Kinderen en grill

Albert Heijn introduceert in Heemskerk eveneens een speciale

assortimentsgroep voor kinderfeestjes, waarmee de keten gezinnen met kinderen

naar de winkel wil trekken. Alle kinder- en feestartikelen zijn in

één productgroep gepresenteerd. Daarnaast experimenteert Albert Heijn met

vernieuwingen op de wijn- en grill-afdeling. De tests met zelfscanning worden

ook in Oegstgeest voortgezet.

Bekijk ook:


href=”/ts_di/distrifood.portal/enc/_nfpb/true/tsdi_photovideo_reportages1_actionOverride/___2Fportlets___2Fts___2Fbr___2Fphotovideo___2Fcontent___2FshowDetailsList/_windowLabel/tsdi_photovideo_reportages1/tsdi_photovideo_reportages1channel/1501/tsdi_photovideo_reportages1selectedCategoryId//tsdi_photovideo_reportages1id/48524/_desktopLabel/distrifood/_pageLabel/tsdi_page_loketten_reportages_parent_content/index.html”>Fotoreportage

Albert Heijn Oegstgeest

Ook op Distrifood.nl:


href=”/ts_di/distrifood.portal/enc/_nfpb/true/_pageLabel/tsdi_page_loketten_reportages_parent_content/tsdi_photovideo_reportages1search/true/tsdi_photovideo_reportages1channelId/1501/tsdi_photovideo_reportages1id/9700/_desktopLabel/distrifood/index.html”>Fotoreportage

pilotwinkel AH Heemskerk

Reageer op dit artikel