Lidl moet Intermarché €43 miljoen betalen vanwege misleiding
Lidl moet de Franse supermarktketen Intermarché €43 miljoen betalen vanwege misleiding met tv-reclames.
Lidl moet de Franse supermarktketen Intermarché €43 miljoen betalen vanwege misleiding met tv-reclames.
Een stunt van Lidl met een Parkside-accuboormachine levert de discounter een wereldrecord op.
Het EK Voetbal voor vrouwen is dinsdag afgetrapt en morgen staat de eerste wedstrijd van Oranje op het programma. In de supermarkten is daar nog niet veel van te merken. Pletterpetten, juichpakken, wuppies en vuvuzela's zijn in geen velden of wegen te bekennen.
Geen boetes, politiek draagvlak dat als sneeuw voor zon verdween en ondernemers die de plastictoeslag creatief omzeilden of juist in hun voordeel gebruikten. De SUP-heffing verdwijnt na tweeënhalf jaar grotendeels in de prullenbak. Hoeveel geld ondernemers ermee ophaalden en wat daarmee gebeurde, is een groot vraagteken. Een reconstructie van hoe de plastictoeslag vanaf dag één gedoemd was om te mislukken.
Lidl-moeder Schwarz Gruppe neemt een belang in sportstreamingplatform Dyn. Hetzelfde doet de Duitse voetbalbond DFL.
Lidl wil de komende jaren uitbreiden naar zeker 500 winkels en uitgroeien tot eerste keuze in boodschappen. Toch is er een aantal obstakels waar de discounter tussendoor moet manoeuvreren. De stikstofkwestie en een overbelast elektriciteitsnet vereisen een goede planning en een lange adem.
Marcel Oosterwijk neemt plaats in het bestuur van de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK).
Lidl vaart meer en meer een eigen koers in vergelijking met zijn traditionele discountrivaal Aldi. Distrifood-redacteur Bart Lelieveld ziet dat Lidl branie heeft, inzet op expansie en steeds meer aan sportsponsoring doet en hij vraagt zich af waar hij dat toch eerder heeft gezien.
Het vestigingspunt is een van de belangrijkste factoren in het succes van een supermarkt. De strijd om nieuwe locaties is vaak heftig en voor de winnende partij peperduur. In deze aflevering gaat het over supermarktvastgoed, de stand van zaken en de concrete plannen van Jumbo en Lidl.
Een 82-jarige vrouw eist een schadevergoeding van Lidl nadat ze hard ten val kwam in een filiaal in Beuningen.
Het marktaandeel van Lidl groeit. De discounter brandt onder leiding van de pas aangetreden ceo Peter de Roos van de ambities: Lidl wil in Nederland 'de eerste keuze zijn voor supermarktklanten'.
Aldi Nord en Aldi Süd lijken te profiteren van de pijzenslag die grote rivaal Lidl in Duitsland juist liet ontbranden. Dat concludeert de Belgische marktonderzoeker Accurat.
De vakbonden in België zijn ontevreden met het voorstel van Lidl om de werkdruk in winkels te verlichten. Nu dreigen er nieuwe protestacties.
Lidl koppelt zijn betrokkenheid bij het EK Voetbal voor vrouwen aan een campagne rond voetballende meisjes.
Lidl Nederland heeft na 27 jaar afscheid genomen van ceo Marcel Oosterwijk.
Belgische vakbonden blokkeerden donderdag vijf distributiecentra van Lidl in België, omdat de werkdruk te hoog zou zijn.
De inmiddels veelbesproken nieuwe dozen Lay's en Doritos verschijnen niet in de winkels van Lidl en Aldi. Dat laten beide discounters desgevraagd weten aan Distrifood. 'We focussen op de goedkoopste optie.'
Lidl zet een nieuwe divisie op die zich volledig richt op de klant. De discounter benoemt Stephanie Both tot chief customer officer (cco).