fotoreportage

Fotorepo: AH winkels kleuren weer blauw

Formules 6180

Fotorepo: AH winkels kleuren weer blauw

ZAANDAM – De supermarkten van Albert Heijn kleuren vanaf deze week helemaal blauw. Het opgefriste winkelmateriaal maakt deel uit van een breed nieuw offensief dat vorige week werd aangekondigd.

Niet alleen de winkels, maar ook de app, social media, website, reclames en uitingen in het straatbeeld kleuren blauw, zeggen AH-ceo Marit van Egmond en marketing en communicatie-directeur Johan van der Zanden in een exclusief gesprek met Distrifood.  Van der Zanden verklaart de keuze om blauw weer een veel nadrukkelijker rol te geven: ‘We wilden meer eenduidig en herkenbaar communiceren en daar meer impact mee hebben. Blauw is de kleur die Nederland van AH kent. We hebben daarbij gekozen voor een warme, eigentijdse kleur blauw.’

Blauw bloed weer terug

Van Egmond vult aan: ‘Blauw bloed gaat weer door alle geledingen van Albert Heijn stromen. Zelfs de screensavers op de computers van AH-mensen kleuren blauw.’ De terugkeer naar blauw maakt deel uit van een compleet nieuwe campagne voor de lange termijn. Daarbij is de pay-off van Albert Heijn aangepast. ‘Dat is het lekkere van Albert Heijn’ komt in alle reclame-uitingen naar voren. Van Egmond legt uit hoe de leuze tot stand is gekomen. ‘Als mensen naar ons toekomen, is dat om een bepaalde reden. Dat doen ze bijvoorbeeld om het brede assortiment. Of vanwege het zelfscannen, digitaal sparen of de voordelige alternatieven. Dat is het lekkere van Albert Heijn. Alles wat mensen impliciet in hun hoofd hebben zitten als ze voor Albert Heijn kiezen.’

Zie hier de foto’s van de communicatie op de winkelvloer:

Reageer op dit artikel