fotoreportage

Fotorepo: Nieuwe Bun-AH in Kampen

Formules 3024

Fotorepo: Nieuwe Bun-AH in Kampen

KAMPEN – De 20e Albert Heijn van multifranchisers Jan en Susanne Bun valt op door zijn overzichtelijkheid. De nieuwbouwwinkel heeft een vvo van 2200 vierkante meter, maar geen kolommen die het zicht belemmeren. De inrichting, de nieuwste ontwikkelingen binnen Albert Heijn, de eigen inbreng van de franchisers en de groeipotentie van de locatie maken de winkel naast het station van Kampen tot de droomwinkel van de familie Bun.  Een uitgebreide foto-reportage.

Het betreft een winkel die door Bun zelf is ontwikkeld en de eerste ondernemers-AH waarin veel elementen uit de pilot-winkel van Albert Heijn in Hoofddorp zijn verwerkt. Volgens commercieel-directeur Johan Jacobsen  is het assortiment voor 98 tot 99 procent Albert Heijn en een klein stukje van hunzelf. ‘We hebben onder meer bier uit Kampen, koffie uit Kampen en een rookworst die je gewoon moet hebben in dit marktgebied. Daarmee kun je extra onderscheidend zijn.’ Franchiser Jan Bun vult aan: ‘Wij voegen ook geweldige medewerkers en trainingen toe. Onze mensen houden van het werk dat ze doen, de formule en de producten. Dat is het succes van onze winkels samen met Albert Heijn.’

Toren met klok

Vanaf het parkeerterrein valt de toren met klok en AH-logo op. Bun: ‘De stedebouwkundige van de gemeente wilde iets hebben dat naar het station verwees. Daarom heeft onze architect die klok gemaakt met het logo in het midden. Dat is echt een eyecatcher, vooral voor mensen die ’s avonds langs de winkel naar huis rijden.’

Het uitgebreide verhaal over de nieuwe Albert Heijn in Kampen staat in Distrifood 38 van 22 september 2018.

Tekst: Joep Meijsen en Herman te Pas. Foto’s: Koos Groenewold

 

 

 

Foto's

Reageer op dit artikel