fotoreportage

Fotorepo: Nieuwe huisstijl Jan Linders Gennep

Formules 5321

Fotorepo: Nieuwe huisstijl Jan Linders Gennep

GENNEP – Jan Linders heeft zijn winkel in Gennep heropend na een verbouwing. In het filiaal is voor het eerst de nieuwe huisstijl van de zuidelijke supermarktketen te zien.

Meer ‘joie de vivre’, zoals commercieel directeur Chantal de Rijk het omschrijft. Oftewel meer focus op de merkpijlers van de zuidelijke keten: zoveel mogelijk regionaal vers en sterk klantgericht.

Gennep is heilige grond

Gennep is heilige grond voor Jan Linders. Op een steenworp afstand opende Jan Linders in 1963 voor het eerst een supermarkt en de moeder van huidig directeur Leo Linders woont sinds de nieuwbouw in 2013 boven de winkel. Dat bij de lancering van de nieuwe huisstijl de keuze op het filiaal in Gennep viel, is dus niet gek.

Doorontwikkeling van nieuwe formule

De nieuwe uitstraling kan worden gezien als de doorontwikkeling van het concept dat Jan Linders eind 2015 voor het eerst uitrolde in Sittard. Sindsdien zijn ruim 20 winkels op de schop gegaan en voorzien van deze formule. Volgens Chantal de Rijk, directeur commercie, marketing en formule van Jan Linders, doen de verbouwde vestigingen het goed. ‘Die winkels lopen als een trein. Er komen meer klanten en de besteding is hoger geworden.’ Toch bestond er een behoefte om de huisstijl aan te passen. In samenwerking met bureau Claessens Erdmann werd gewerkt aan signing die nog beter de pay-off ‘Het voordeel van het zuiden’ weergeeft en de merkpijlers regionaal, focus op vers en klantgericht versterkt. De Rijk: ‘Bij de ontwikkeling hebben we gezegd: alles mag anders. We hebben letterlijk ieder bordje onder de loep genomen.’

Drukte bij de heropening

De groene letters op de toegangspoortjes lichten op als klanten de winkel betreden. Als een klant vanuit de winkel via de poortjes er weer uit loopt, worden de letters rood en klinkt er een alarm.

Nieuw: de Vrolijke Versbox moet kinderen ertoe zetten meer groente en fruit te eten. Voor €1 vullen ze een doosje met drie stuks groente of fruit. De tractor is ook nieuw voor Jan Linders.

Jan Linders werkt voortaan met ‘kundes’. Op diverse plekken in de winkel staat op borden uitleg en tips over productgroepen.

Zo ook bij de kip.

Vanuit het deli-eiland worden onder meer broodjes en pizza’s vers bereid.

In kw worden bepaalde schappen, waaronder koffie en chocolade, naar voren gehaald.

Bij het deli-eiland is voortaan te zien welke medewerkers er die dag klaarstaan voor de klanten.

Jan Linders legt in de nieuwe winkel naar eigen zeggen focus op verbondenheid met de regio en een goede balans tussen product, prijs en actie.

 

In Distrifood 8, die zaterdag 24 februari verschijnt, meer aandacht voor de nieuwe huisstijl en andere ontwikkelingen bij Jan Linders.

Reageer op dit artikel