artikel

Download formuledata: Hoogvliet vernieuwt formule

Formules 2197

Distrifood stelt datasheets ter beschikking over de Nederlandse supermarktformules. Deze keer Hoogvliet. Download de gratis factsheet Hoogvliet samengesteld vanuit de Distrifood Dynamics Database.

Download formuledata: Hoogvliet vernieuwt formule
(C) Roel Dijkstra Fotografie / Foto Fred Libochant Zoetermeer / Hoogvliet opent op horecaplein Cadanza in het nieuwe stadshart van Zoetermeer de eerste vestiging van de formule die is uitgevoerd in een compleet vernieuwde huisstijl.

Download hier de gratis formulespiegel met de belangrijkste formuledata van Hoogvliet >>>>

Na veel aandacht voor online en het openen van de inmiddels gesloten Hoogvliet Versmarkten legt Hoogvliet het accent vooral ook op het doorontwikkelen van de stenen winkels. In Zoetermeer werd het startschot gegeven met een compleet nieuwe stijl filiaal vol technosnufjes. Hoogvliet spreekt van een ‘een compleet vernieuwde eigentijdse stijl die zich kenmerkt door een strakke, frisse en duidelijke uitstraling’.

Nieuw realisme online

Online is er sprake van nieuw realisme bij de formule. In een interview met Retailtrends zei directeur Siep de Haan dit jaar dat er met online geen geld te verdienen valt. ‘Onder de huidige omstandigheden, met de bestaande logistieke oplossingen, de volumes en de complexiteit van het totale proces, verwacht ik niet dat daar de komende vijf tot zeven jaar geld aan verdiend wordt’, aldus de Hoogvliet-directeur. De Haan vond dat echter geen reden om dan maar niet online actief te zijn. ‘Het gaat om je totale verdienmodel. Er zijn meerdere categorieën waarmee we geen geld verdienen. Voor de klant gaat het om de totale attractiviteit van je formule. Door niet mee te doen, ontstaat het risico dat er erosie ontstaat op je omzetontwikkeling, omdat concurrenten kannibaliserend werken. In onze sector is het effect op je exploitatie dramatisch als je meerdere procenten van je omzet verliest. (…) We houden het voorlopig bij ons eigen marktgebied. Want als je echt gas geeft, vergroot je ook je verlies’, aldus De Haan.

Versmarkten als leerproces

Over de Versmarkten: ‘We geven ons nog niet gewonnen. Het is niet waar wij als supermarkt traditioneel sterk in zijn, we zijn niet geboren als horeca-ondernemers. Dat betekent dat we moeite hebben met het invullen van dat soort aspecten.’

Download hier de gratis formulespiegel met de belangrijkste formuledata van Hoogvliet >>>>

Interesse in factsheets van andere formules: klik hier>>>>

 

Reageer op dit artikel