artikel

Dirk en GfK hebben een octopus nodig

Formules

Dirk en GfK hebben een octopus nodig

Het zijn de weken van de voorspellers. Dat hebben we te danken aan het WK Voetbal in Zuid-Afrika. Heel Nederland waagt een gokje in diverse voetbalpools, voetbalexperts rollen over elkaar heen om hun visie te verkondigen, maar ook in de supermarktwereld kijken de branchekenners in de glazen bol.

En zoals bij ieder voetbaltoernooi blijkt dat voorspellen een vak apart is. Ook bij dit WK zitten veel mensen er weer flink naast. Zo meldde GfK in de aanloop naar het voetbaltoernooi dat supermarkten een extra omzet van 50 miljoen tegemoet kunnen zien, wanneer het Nederlands elftal de finale van het WK in Zuid-Afrika haalt.

Verdubbeling

Die finale is inmiddels een zekerheid, maar van die eerste prognose van het GfK blijft waarschijnlijk weinig over. Vandaag meldde het onderzoeksbureau dat de voor de start van het WK verwachte extra omzet van 50 miljoen euro wellicht zal worden verdubbeld.


1974

Dirk van den Broek had voor de wedstrijd tussen aartsrivaal Duitsland en Spanje al een advertentie op de plank liggen. De buren speelden hierin een hoofdrol, want in Hoofddorp waren ze er zeker van dat zondag de wraak van ’74 zich zou afspelen. Caramba, weer mis, het wordt Spanje.

Correct

Sinds weken laat octopus Paul zien hoe het wel moet. Duitsland, en inmiddels ook de rest van de wereld, is in de ban van de inktvis. De octopus van het aquarium Sea Life in het Duitse Oberhausen voorspelde tot dusver alle wedstrijden van het Duitse elftal correct. Vanmiddag verkoos Paul Spanje boven Nederland. Laten we hopen dat ook hij er nu goed naast zit.

Reageer op dit artikel