artikel

De ‘Buckler-lul’ is dood, leve Mickey Rourke!

Formules

Mickey Rourke al gezien in de nieuwe Bavaria commercial? De bierfabrikant heeft met het strikken van de acteur duidelijk positie gekozen: Bavaria 0,0% is niet voor watjes. Want als een stoere, zuipende, vrouwenverslindende, beroemde, onbehouwen kerel malt bier drinkt en er ook nog blij van wordt, waarom wij dan niet?

De ‘Buckler-lul’ is dood, leve Mickey Rourke!

Wat dat betreft neemt Bavaria opnieuw slim afstand van al die andere oeverloze pogingen van bierfabrikanten om alcoholvrij bier aan de man te brengen. Kent u ze nog? De Bucklers en de Clausthalers?

Mietje

Tot vervelens aan toe werd het de consument letterlijk door de strot geduwd, dat malt bier ‘écht superlekker’ was. En je was ook heus geen mietje als jij in het café droog voor je uit stond te kijken met je maltbiertje in je hand, terwijl je vrienden met de minuut vrolijker werden van hun schuimende goudgele rakkers .

Yeah right….vandaar zeker dat alcoholvrij bier ruim twintig jaar na de introductie in Nederland nog maar een marktaandeel heeft van wel ánderhalve procent??

Sterk

Bavaria stapt nu gelukkig af van dit “laten-we-vooral-doen-alsof-we-ons-malt-biertje-heerlijk vinden” geneuzel. De bierfabrikant neemt met de obstinate Mickey Rourke gewoon een stevige drinker als boegbeeld die maar één ding wil en dat is alcohol. Of Rourke het biertje écht lekker vindt, blijft in het midden. Sterk is echter wel de suggestie dat hij dénkt dat het een echt biertje is.

Jammer

Een tikkeltje jammer is wel dat Bavaria voorbij gaat aan de vrouwen. Die vinden Mickey Rourke doorgaans namelijk een vieze, verlepte, overjarige, vrouwonvriendelijk, lelijk drankorgel met wie je – bij wijze van spreken – niet dood gevonden wilt worden. Dus ook niet met Bavaria 0,0%, denk je dan al snel.

Of zou Bavaria voor vrouwen nog een aparte reclame in petto hebben, voor de Bavaria 0,0% Witbier?

Wellicht kunnen ze daar Bonnie St. Claire dan voor strikken…

Reageer op dit artikel