artikel

Gemummificeerd Coop toont smoel

Formules

Supermarkten zijn voortdurend op zoek naar de spotlights. Vaak moet een formule een flinke som investeren wil de roep om aandacht enig effect hebben. Dat het ook anders kan bewijst Coop.

Gemummificeerd Coop toont smoel

Albert Heijn heeft nog maar net het grote plaatjesoffensief achter de rug en gaat nu door met een kaartjesactie rond de musical ‘Joseph’. Super de Boer pakt de komende maanden uit met een reprise van de Super Monopoly-actie. Auto’s, reischeques, flatscreen televisies, niets is de ‘Jumbo-dochter’ te dol.

Wc-rollen

Coop daarentegen houdt het heel eenvoudig op wc-rollen. De formule haakt in op de commercial van internetbedrijf Bol.com, waarin een jongetje van zijn vader een wc-rol cadeau krijgt, die moet dienen als mummiepak. Coop gaat nu 70.000 rollen weggeven die zijn voorzien van een mummiepak-wikkel. Bij de aankoop van 10 euro of meer aan boodschappen ontvangt de klant een mummiepak-toiletrol gratis.

Golven

Een slimme zet van commercieel directeur Gerard Koning en consorten. De actie vergt nauwelijks investeringen en heeft maximaal effect. De formule heeft hetzelfde reclamebureau als Bol.com, dus waarom niet deinen op de golven van het succes van het internetbedrijf.

Brutaler

Coop-directeur Fred Bosch zal maar wat blij zijn met de actie. Eind februari gaf hij immers aan dat de formule naar de markt toe best wat brutaler mag worden, met name in marketing. ‘We moeten Coop wat meer smoel geven, wat meer opvallen in de markt. Zeggen waar we voor staan’, aldus Bosch toen. Welnu, het begin is er, nu is het zaak zelf een mooi vervolg te bedenken.

Reageer op dit artikel