artikel

Nog geen klant van Jumbo

Formules

Frits van Eerd werd maandagavond in Noordwijk aan Zee bekroond tot Topman van het Jaar 2009. De algemeen directeur van Jumbo herkende tijdens die gelegenheid in gastheer Fons de Poel iemand die nog geen klant is van Jumbo.

Nog geen klant van Jumbo

De oud-anchorman van voormalig actualiteitenprogramma Brandpunt presenteerde de verkiezing. Nadat Van Eerd de titel Topman van het jaar 2009 kreeg opgespeld, vervolgens in zijn speech meldde dat de klant centraal staat bij Jumbo, stelde De Poel de vraag hoe dat ‘centraal stellen’ te merken is in de winkel. ‘Als je dat vraagt, ben je nog nooit bij ons binnen geweest’, luidde het gevatte antwoord van Van Eerd.

Hoge boom

Het was blijkbaar even wennen voor de kersverse winnaar iemand te treffen die nog geen ervaring heeft met boodschappen doen bij de formule. Van Eerd laat in zijn antwoord aan De Poel merken dat ze zich in Veghel al zien als een hoge boom in het supermarktlandschap. Iedereen moet bekend zijn met de formule. Gezien het mediabombardement rond het supermarktbedrijf lijkt dat een gegronde veronderstelling.

Sceptici

Iedere beweging die het familiebedrijf de komende jaren maakt, zal dan ook met argusogen worden bekeken. Dat is bijvoorbeeld al goed te merken op deze website, waar Jumbo door zijn groeiende populariteit ook het aantal sceptici ziet stijgen. Naast de lezers van Distrifood, de concurrentie, diverse maatschappelijke organisaties en andere partijen, heeft Jumbo in Fons de Poel er nu waarschijnlijk nog een volger bij. Het is te hopen voor Van Eerd dat De Poel bij een volgende gelegenheid moet vragen hoe Jumbo het toch voor elkaar krijgt dat de klant nog steeds centraal staat.

Reageer op dit artikel