artikel

Vlees noch vis

Formules

DEN HAAG – Vorige week was het nog Paul McCartney. Deze week meent de Tweede Kamer te moeten verkondigen dat de consument minder vlees moet eten.

Vlees noch vis

De ex-Beatle sprak afgelopen donderdag Europese parlementariërs toe tijdens een hoorzitting over het effect van vleesconsumptie op klimaatverandering. Sir Paul ziet graag dat mensen elke week een dagje geen vlees eten. McCartney is het boegbeeld van de Meat Free Monday. Laat  liggen die gehaktbal. All you need is love op maandag, zoiets.

Multimediaal

Wat McCartney kan, dat moeten wij ook kunnen, moeten de Kamerleden hebben gedacht. De Tweede Kamer zegt nu een voorstel te steunen voor een grootschalige publiekscampagne die de consumptie van vlees en vis terug moet dringen. Het moet een eigentijdse multimediale campagne worden die zowel volwassenen als jongeren op een aansprekende manier wijst op de gevolgen van de consumptie van vlees, vis en zuivel.

Commercial

Dat worden binnenkort verdraaid leuke reclameblokken. Eerst vertelt de overheid in een spotje dat het niet eten van vlees bijdraagt aan een beter milieu, vervolgens komt ‘Kip. ’t Meest veelzijdige stukje vlees’ langs (in 2008 en 2009 voor de helft betaald door de Europese Unie), daarna een commercial waarin het productschap vlees verkondigt dat vlees onmisbaar is voor een gezond en sterk lichaam en vervolgens een supermarkt die adverteert met kiloknallers.

Reageer op dit artikel