artikel

Radiostilte

Formules

Rokende servers, vloekende studenten en hongerige magen. In plaats van een gratis maaltijd, slikten veel mensen die deelnamen aan een actie van Thuisbezorgd.nl slechts een bittere pil.

Radiostilte

Thuisbezorgd.nl startte dinsdagavond een online actie waarbij klanten negen minuten lang voor 15 euro gratis eten konden bestellen bij de naar eigen zeggen de grootste eten-bestelsite van Nederland. Dit ter gelegenheid van het negenjarig bestaan van de bestelservice. Het werd een feestje met een bijsmaak.

Druk

Dat de initiators achter de actie het druk zouden krijgen, stond op voorhand als een paal boven water. Ruim voor het startschot verdrongen de aankondigingen over het aanstaande gratis schransen zich via Twitter en Facebook op het web. Mooi voor de mensen achter Thuisbezorgd.nl, al die aandacht voor je bedrijf. Dan is een dubbelcheck natuurlijk geen overbodige luxe.

Fiasco

Toch draaide de verjaardag deels uit op een fiasco. De servers van het bedrijf konden de stormloop van hongerige klanten niet aan. Ruim voor de start van de actie, om 19.00 uur, was de site al amper bereikbaar en tegen het moment dat het gratis bestellen daadwerkelijk kon beginnen rookten de servers en was de bestelservice niet of nauwelijks bereikbaar.

Teleurstelling

De bestelportal verlengde uit wanhoop de actie tot 20.30 uur om enigszins tegemoet te komen aan de klanten. Veel mensen lieten desondanks hun teleurstelling, terecht, de vrije loop op diverse internetfora. Directeur Jitse Groen van Thuisbezorgd.nl zegt in een reactie dat de belangstelling groter was dan verwacht. Afgezien van de kapitale misrekening, geeft hij de radio de schuld. ‘Net voor de actie van start ging, besteedde 3FM er aandacht aan. Dat was natuurlijk niet zo handig’, aldus de directeur tegen de website Bright.nl. De vraag om radiostilte komt als mosterd na de maaltijd.

Reageer op dit artikel