artikel

Komkommertijd bij Super de Boer

Formules

Komkommertijd bij Super de Boer

Het is komkommertijd bij Super de Boer. Net als bij diens concurrentie. Iedereen probeert op zijn manier tijdens de zomerdip klanten naar de winkel te krijgen.

Zo kunnen klanten bij AH munten plakken voor twee procent korting. Bij Super de Boer kunnen de klanten 8 weken lang zegels sparen voor badhanddoeken, gemaakt van katoen met het Max Havelaar Fairtrade keurmerk. Altijd handig in deze tijd van het jaar. Met warm weer ligt immers héél Nederland op het strand, waarbij ze dan geen tijd hebben om boodschappen te doen bij Super de Boer.

Zomerspaaractie

Super de Boer kondigde de zomerspaaractie halverwege vorige maand aan met de resultaten van een onderzoek naar het handdoekgebruik. Het was een mooi weetje dat meer dan de helft van de vrouwen dagelijks een schone handdoek uit de kast pakt. En dat ‘slechts’ 38 procent van de mannen dat doet. Opmerkelijk was ook dat samenwonenden vaker een schone handdoek pakken dan alleenstaanden. Het onderzoek heeft Super de Boer flink wat gratis media-aandacht gebracht, wat mede te maken heeft met de komkommertijd in de kranten op radio, tv en internet.

Stelen

Eind juli kwam Super de Boer met een tweede handdoekenonderzoek, om de aandacht te vestigen op de eigen spaaractie die tot 6 september loopt. Ook dat heeft – zij het wat minder dan het eerste – de media gehaald. Want wist u dat 1 op de 10 Nederlanders wel eens een handdoek uit een hotel heeft gestolen? En wist u dat 7 procent van de hotelbezoekers dit ooit overwoog, maar uiteindelijk niet durfde?

Frustratie

Super de Boer moet wel een heel erg slappe tijd hebben, want donderdag is weer een persbericht rondgestuurd om de spaaractie onder de aandacht te brengen: het dérde. Deze keer met cijfers en weetjes over spaaracties. Wist u dat klanten aardig gefrustreerd kunnen raken als ze hun spaaractie niet kunnen afmaken? En dat het belangrijkste aan spaaracties zijn: gratis producten (63 procent), een snel ‘spaarresultaat’ (53 procent) en nuttige geschenken (51 procent).

Spaarresultaat

Super de Boer schiet zich met dit persbericht in zijn voet. Eén spaarzegel krijgt de klant bij 15 euro aan boodschappen. Daar krijgt hij er bij AH drie voor. Bij Super de Boer is de kaart – net als bij AH – vol met tien zegels. Voor die 150 euro die hij dan aan boodschappen heeft besteed, heeft hij bij AH drie kaarten vol. Wie heeft het dan over snel spaarresultaat?

Nuttige geschenken

Wie bij Super de Boer de kaart dan inlevert voor een kleine badhanddoek moet dan 1 euro bíj-bé-tá-lén. Wie heeft het over gratis producten? Albert Heijn geeft 3 euro korting op de volgende boodschappen. Voor een grote badhanddoek moeten twee volle kaarten worden ingeleverd en 2 euro bijbetaald. Bij concurrent AH heb je daarvoor 6 euro korting. Wie had het ook al weer over nuttige geschenken in de crisistijd?

Nat gaan

Super de Boer gaat goed nat. De badhanddoeken zal het straks nodig hebben om zichzelf af te drogen.

 

 

Reageer op dit artikel