artikel

Gogo’s-actie wordt test voor C1000

Formules

Gogo’s-actie wordt test voor C1000

AMERSFOORT – Schuitema neemt na vier weken actieknallen tijdens de Euroweken even gas terug op het prijsfront. Met een loyaliteistcampagne voor gezinnen met kinderen werkt de keten aan margeherstel.

C1000-ondernemers krijgen na afloop van de Euroweken zeker vier weken de tijd om op adem te komen van de intensieve Euroweken. Zowel in omzetpiek als margedruk zal de actie rond de speelgoedpoppetjes Gogo’s – die gaat lopen van week 38 tot 41 –  minder explosief verlopen dan de prijsactie die op dit moment loopt. Schuitema rekent op een flinke hype rond de plastic poppetjes, maar zal zich realiseren dat de Gogo’s nooit zo’n grote aantrekkingskracht op klanten zullen hebben als de huidige honderd euro-aanbiedingen. De meeste C1000-ondernemers zullen dat allerminst erg vinden, omdat ze dit jaar al genoeg hebben weggegeven.

Uitstekende test

Voor C1000 is de nieuwe actie een goede test. Zijn alle extra klanten die momenteel op de honderd aanbiedingen afkomen daadwerkelijk blijven hangen of lopen ze even makkelijk weer weg voor een eurootje extra voordeel bij de concurrent? Het stimuleren van de autonome groei heeft dit jaar, na het aantreden van een geheel nieuwe directie en marketingteam, de allerhoogste prioriteit bij C1000. De komende weken wordt zichtbaar of de nieuwe klanten daadwerkelijk loyaal zijn aan de formule en ook blijven hangen als het prijsvoordeel even wat minder extreem is.

Reageer op dit artikel