artikel

Het imago van Lidl

Formules

Het imago van Lidl

Lidl is de laatste tijd druk bezig om het asgrauwe imago van harddiscounter van zich af te spoelen. Niets lijkt te gek. Klanten in Nederland kunnen sparen voor barbecueschorten, slagzinnen aanvullen en maken kans op een vliegreis naar de Amerikaanse staat Texas. Het lijkt alsof het de discounter letterlijk naar het hoofd is gestegen. Zou Lidl nog wel letten op de kosten?

Volgens retailkenner Jan-Willem Grievink zeker wel. Hij zegt in het Financieele Dagblad dat Lidl zich wil presenteren als een quality-discounter; een luxe winkel met de systemen van een harddiscounter. Door slimme inkoop en goedkope winkelvoering gaan de kosten volgens hem maar licht omhoog. In Duitsland gaat Lidl nog een stapje verder. De prijsvechter heeft drie Duitse chefkoks ingeschakeld voor een nieuwe lijn luxe gerechten.

 

Passie

Het lijkt daarom slechts een kwestie van tijd voor de Nederlandse tak de portemonnee trekt voor de culinaire sterren van de Hollandse keuken. Maar willen die wel in verband worden gebracht met een prijsknaller als Lidl? Als je een kijkje neemt op de website van Jonnie Boer, bekend van de Librije, is dat nog maar de vraag. ‘Het is de combinatie van passie en kennis van zaken die leidt tot succes. Passie heb je in je, van nature, het komt van binnen uit’, zegt Boer op zijn website. Heeft Lidl van nature passie om zijn klanten te verwennen, komt het van binnenuit? Daar kun je je vraagtekens bij zetten, maar wie weet wat de toekomst brengt.

Reageer op dit artikel