nieuws

Online omzet nadert omzet zondag

Food Data 1508

Online omzet nadert omzet zondag

DONGEN – De online omzet komt inmiddels in de buurt van de zondagomzet van supermarkten.

In de periode week 29 tot en met week 32 steeg de online omzet met maar liefst 43 procent in vergelijking met hetzelfde tijdvak vorig jaar. Zodoende was online in die weken verantwoordelijk voor 5,6 procent van de supermarktomzet. In dezelfde periode werd 6,6 procent gedraaid op de zondag. Dat blijkt uit cijfers van het GfK. De zondagomzet steeg in week 29-32 overigens ook, maar dan met 7 procent.

Eerder al flinke groei

Ook in het tijdvak week 25-28 stegen zowel de online als de zondagomzet fors. Online groeide met 38 procent, de zondag 20 procent. In die periode was online verantwoordelijk voor 5,4 procent van de supermarktomzet, de zondag zeven procent.

Groei op lange termijn

Op de lange termijn ziet GfK ook een flinke omzetgroei voor online. De marktonderzoekers noteerden voor het afgelopen jaar, eindigend in week 32, een omzetgroei van 38 procent voor online. Een jaar eerder groeide de online omzet al met 40 procent. Online is nu verantwoordelijk voor 5,1 procent van de supermarktomzet, de zondag draagt 6,6 procent bij.

Reageer op dit artikel