nieuws

Vion legt focus op marketing en innovatie

Fabrikanten 716

Vion legt focus op marketing en innovatie
Het logo van Vion is zichtbaar op de verpakking.

BOXTEL – Voedselproducent Vion kondigt aanpassingen aan in het management van Vion Food Service. De aandacht gaat vooral uit naar marketing en innovatie.

De business unit ‘Vion Food Service’ is bekend van onder meer de merken Salomon FoodWorld en FVZ Convenience. In 2020 wijzigt Vion het management van deze afdeling. ‘Voortbouwend op eerdere successen wordt het management versterkt om de innovatie en marketing-expertise en de positie van de merken in de nationale en internationale markt verder te ontwikkelen’, aldus de producent.

Simon Morris wordt coo

Ook is duidelijk dat Simon Morris, verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten, per medio 2020 coo van Vion Food Service is. Hij neemt het stokje over van Bernd Stark. Laatstgenoemde zal zich binnen Vion bezighouden met het verder ontwikkelen van het innovatiemanagement, het strategisch klantenmanagement en het commercieel management bij de groep.

Managementteam

Het managementteam van Salomon FoodWorld bestaat verder uit Jochen Kramer (verantwoordelijk voor marketing en innovatie) en Anne Henningsen (verantwoordelijk voor de financiën).

Vion-ceo over Bernd Stark

Vion-ceo Ronald Lotgerink: ‘Bernd Stark heeft in de afgelopen tien jaar een track record opgebouwd in de succesvolle ontwikkeling en marktleiderschap van Vion Food Service van onder andere de merken Salomon FoodWorld en FVZ Convenience. Onder zijn leiding zijn deze merken sterk ontwikkeld en winstgevend in de markt gezet met langdurige samenwerkingsverbanden met onze klanten als gevolg. Ik ben blij dat hij onderdeel wordt van het Vion strategisch leiderschapsteam, zodat we onze innovatie- en commerciële strategie verder kunnen ontwikkelen.’

Reageer op dit artikel