nieuws

Starbucks-deal levert Nestlé kwart miljard op

Fabrikanten 1243

Starbucks-deal levert Nestlé kwart miljard op
Foto: Cor Salverius

VEVEY – Het Zwitserse levensmiddelenconcern Nestlé verwacht dit jaar 250 miljoen dollar aan extra opbrengsten te genereren als gevolg van de Starbucks-deal.

Vorig jaar betaalde Nestlé meer dan 7 miljard dollar aan Starbucks voor de samenwerking. De Zwitsers verkopen nu wereldwijd de producten van Starbucks buiten de filialen van de populaire koffieketen. Nestlé zat met de merken Nespresso en Nescafé historisch al stevig in de koffiemarkt en bouwt deze positie nu uit met producten onder het Starbucks-merk. De producten zijn ook in Nederland verkrijgbaar.

Jaarlijkse omzetgroei weer op peil

Nestlé rekent er op dat als gevolg van de Starbucks-deal weer een jaarlijkse omzetgroei van 10 procent kan worden gerealiseerd. Recent haperde de opmars, mede door concurrentie van goedkopere imitatiepads.

Oploskoffie onder Starbucks-merk op komst

Volgend jaar wil Nestlé de samenwerking uitbreiden naar een tiental extra markten, waarmee het totaal op 50 komt. Ook zal onder de naam Starbucks een oploskoffie worden geïntroduceerd.

Reageer op dit artikel