nieuws

Zwanenberg koopt Chicken Tonight

Fabrikanten 2584

Zwanenberg koopt Chicken Tonight
Foto: Archief Distrifood

ROTTERDAM – Zwanenberg Food Group neemt het merk Chicken Tonight helemaal over van Unilever. De onderneming produceerde de sauzen in pot al enige tijd.

Naast de productie neemt Zwanenberg nu ook de marketing en verkoop van het merk over. Topman Maarten Elsinga van Zwanenberg Nederland noemt het een mooie uitbreiding van het assortiment. ‘Chicken Tonight is een prachtige uitbreiding van ons assortiment. Sinds 2015 zijn wij bezig een brede voedingsmiddelenonderneming te worden met sterke merken. Na de overname van de Oss-fabriek van Unilever in 2017 vinden wij de overname van Chicken Tonight een mooie toevoeging die uitstekend past in onze ambitie. Chicken Tonight is dankzij de marketinginspanningen van Unilever een bekend merk bij consument en retailer.’

Verkoop logische stap voor Unilever

Voor Unilever is de verkoop van het merk een logische stap, legt marketingdirecteur Debora van der Zee uit. ‘Chicken Tonight is een voor velen herkenbaar en geliefd merk dat al tientallen jaren een vaste waarde in de Nederlandse supermarkt is. Zwanenberg produceert het product al sinds 2017 en gezien de verbreding van hun portfolio is de verkoop van het merk aan Zwanenberg een passende en logische stap’. In de fabriek in Oss produceert Zwanenberg onder meer worsten, soepen en sauzen en doet dat deels in opdracht van Unilever. Het bedrijf maakt onder meer ook Bertolli-sauzen en Unox-soepen in Oss.

Succesvolle introductie in de jaren negentig

Chicken Tonight werd door Unilever met succes in de jaren negentig op de markt gebracht onder verschillende merken. In Nederland werd het product onder het merk Unox geschaard. De introductie leverde Unilever een Wheel of Retail op, de belangrijkste prijs voor de succesvolste nieuwe producten in de supermarkt. De commercials met een liedje dat blijft hangen en veel mensen die een kip nadoen, was in die tijd veelvuldig op televisie te zien.

 

Reageer op dit artikel