nieuws

Heineken lanceert campagne met ‘kratlot’

Fabrikanten 7320

Heineken lanceert campagne met ‘kratlot’

ZOETERWOUDE – Heineken lanceert een campagne met een ‘kratlot’, waarmee kopers van een krat Heineken kans maken op prijzen zoals kaarten voor Champions League wedstrijden, concerten en de Heineken Dutch Grand Prix 2020 in Zandvoort.

‘Vanaf oktober wordt het Heineken krat ook letterlijk meer dan een krat’, zo stelt de bierbrouwer. Vanaf dat moment kunnen consumenten op het krat Heineken een ‘kratlot’ vinden. Als kopers vervolgens een prijsvraag beantwoorden, maken ze kans op ‘mooie prijzen’, aldus Heineken vandaag in een persbericht.

Krat als onderdeel van de Nederlandse samenleving

Josefien Olij, marketing manager van Heineken: ‘Als Nederlands merk willen we graag écht connectie maken met iedereen in Nederland. In de nieuwe reclame laten we op ludieke wijze zien hoe Heineken en het krat altijd al onderdeel zijn geweest – en nog steeds zijn – van de Nederlandse samenleving. Nederland is bij uitstek een ‘krattenland’, er zijn maar liefst 4.6 miljoen Heineken kratten in omloop en het krat is onze meest verkochte en duurzame verpakking. Het is uniek hoe wij Nederlanders ons kratje gebruiken. Iedereen zal het herkennen. Het krat wordt niet alleen gebruikt om bier in te vervoeren, maar zie je bijvoorbeeld ook terug als bijzettafel in de huiskamer of als fietsmand. Lekker pragmatisch.’

Biertje? ook onderdeel van de nieuwe campagne

Ook de oude Heinekencampagne Biertje? is terug van weggeweest en onderdeel van de nieuwe campagne. David Lette, marketing directeur Heineken Nederland: ‘Biertje? nodigt uit om met een frisse blik naar de wereld te kijken en juist daar staan Nederlanders om bekend. Met een biertje maken we connectie, doen we nieuwe ideeën op of maken we een lastig gesprek wat luchtiger. Het is mooi om daar met ons product, of dat nu alcoholhoudend of alcoholvrij is, een rol in te kunnen spelen.’

Vanavond op de Nederlandse televisie

De campagne, ontwikkeld door Cloudfactory en Publicis, gaat live via de social media kanalen van Heineken en is vanavond ook voor het eerst te zien op de Nederlandse televisie. Bekijk de commercial hier:

Reageer op dit artikel