nieuws

Diageo koopt non-alcoholisch merk Seedlip

Fabrikanten 664

Diageo koopt non-alcoholisch merk Seedlip
Foto: Seedlip

LONDEN – Drankenreus Diageo heeft een meerderheidsbelang genomen in een non-alcoholisch alternatief voor sterke drank. Het gaat om het in 2015 opgerichte merk Seedlip.

Seedlip produceert gedestilleerde dranken zonder alcohol die als alternatief kunnen worden gebruikt in cocktails of los kunnen worden gedronken. Diageo had eerder al een kleinere investering gedaan in de onderneming. Oprichter Ben Branson blijft als aandeelhouder en director betrokken bij het merk.

Recepten uit de 17e eeuw

Branson begon zijn bedrijf op in 2015, waarbij een boekje over de kunst van het destilleren uit de 17e eeuw de basis vormden voor de receptuur van de dranken. De drie producten van het merk, Spice 94, Garden 108 en Grove 42, zijn inmiddels wereldwijd te koop bij 7500 verkooppunten in 25 landen, waaronder Nederland.

Diageo ziet veel potentie voor Seedlip

Seedlip is het eerste non-alcoholische merk dat Diageo koopt via zijn dochteronderneming Distill Ventures. De Europese topman van Diageo, John Kennedy, ziet potentie voor het merk om uit te groeien tot een wereldwijde bestseller. ‘Seedlip is een revolutionair merk in een van de spannendste markten in onze industrie. Ben is een geweldige ondernemer die een merk heeft opgebouwd dat het hele segment naar een hoger niveau tilt.’

Reageer op dit artikel