nieuws

Heinz en Sheeran samen in Edchup

Fabrikanten 3750

Heinz en Sheeran samen in Edchup
Foto: Instagram

CHICAGO – Sauzenfabrikant Heinz en singer-songwriter Ed Sheeran hebben de handen in elkaar geslagen voor een limited-edition-variant van de ketchup van Heinz onder de naam Tomato Edchup.

De samenwerking komt volgens het Amerikaanse tijdschrift People niet helemaal als een verrassing. Ed Sheeran is een bekende fan van de saus. Zo heeft hij het logo van het merk als tattoeage en praat hij tijdens interviews vaak openlijk over zijn liefde voor het merk. Dat heeft weer impact op het merk, volgens een vertegenwoordiger van Heinz wordt in zo’n beetje éénderde van de postings op Instagram met @Heinz ook Ed Sheeran genoemd of getagged.

Sheeran lonkte via Insta naar Heinz

Twee maanden geleden lonkte Sheeran via social media openlijk naar samenwerking met Heinz. ‘Y @Heinz, ik heb een idee voor een tv-spotje als jullie er een willen maken, indien niet vind ik het niet erg. Ik kan nooit boos op jullie worden. Laat jullie mensen met mijn mensen bellen’, schreef hij op Instagram.

Gepresenteerd op National Ketchup Day

Op 5 juni was het National Ketchup Day en die gelegenheid werd gebruikt om Heinz Edchup aan de wereld te presenteren. Sheeran zelf deed dat door op Instagram een fles van de aan hem opgedragen verpakking te zoenen. Hij benadrukte in de begeleidende tekst dat het een echte introductie is die iedereen binnenkort kan kopen. Alleen de verpakking is overigens anders dan reguliere ketchup van Heinz, het product in de fles is het normale product.

Reageer op dit artikel