nieuws

Heineken bezorgt landelijk bier met Drinkies

Fabrikanten 1884

Heineken bezorgt landelijk bier met Drinkies
Foto: Website Drinkies

AMSTERDAM – Heineken heeft zijn directe online  verkoop aan consumenten uitgebreid van Amsterdam naar heel Nederland. De koude dranken worden besteld via Drinkies.nl dat Heineken Now vervangt.

Op Drinkies.nl en via de nieuwe app ‘Drinkies by Heineken’ kunnen voortaan consumenten uit bijna heel Nederland ijskoud bier, andere dranken en snacks thuis laten bezorgen. Het betreft wel een 24-uurs service – voor 13.00 uur besteld de volgend dag  in huis’ – in plaats van de één uurs service die Heineken in een groot deel van Amsterdam biedt. De dranken en snacks worden buiten Amsterdam door  Post NL thuisbezorgd. Binnen de hoofdstad wordt onder meer van  bezorgdienst TringTring en bezorging door avondwinkels  gebruik gemaakt. Vanaf €25 wordt het bier gratis thuisbezorgd.

30.000 gebruikers in A’dam

Heineken startte onder de naam Heineken Now, via de gelijknamige app, vorig jaar met de bezorging van koud bier. Inmiddels maken zo’n 30.000 Amsterdammers regelmatig gebruik van deze service, meldt Twinkle. De app voor landelijke bezorging , beschikbaar voor iOS en Android, die ook werd gelanceerd in Vietnam, Egypte, Maleisië en Mexico, is afgelopen week omgedoopt tot Drinkies by Heineken. Nieuw in de app is dat ook met stemcommando’s kan worden besteld. ‘Hey Google, talk to drinkies!’ De Google assistent neemt de gebruiker vervolgens door het bestelproces.

Ook snacks te koop

Via de nieuwe site en app zijn, naast Heineken, ook andere biermerken van de brouwer te koop, zoals Amstel, Brand, Mexicaanse bieren zoals Sol en Desperados en speciaalbier zoals Affligem. Het betreft vooral (six)packs en kratten. Naast bier zijn ook snacks te koop, nachos van Dorito’s en chips van Lay’s. Ze worden ook in combinatiepakketten met sixpacks bier verkocht.

Experiment

Heineken Now startte mei 2018 als een experiment met bezorging binnen 45 minuten. De service, die inspeelt op impulsmomenten, is goed aangeslagen. Het aantal gebruikers groeide zo snel dat de koeriers het niet meer konden bijbenen en de bezorgtijd werd noodgedwongen naar één uur verlengd.

 

Reageer op dit artikel