nieuws

Coca-Cola zet campagne volledig in teken recycling

Fabrikanten 1539

Coca-Cola zet campagne volledig in teken recycling

ROTTERDAM – Coca-Cola koppelt haar zomercampagne aan bewustwording over zwerfafval.

‘Let’s not waste this Summer’, dat is het thema van de campagne waarmee Coca-Cola in Nederland het belang van recyclen deze zomer centraal stelt, aldus de frisdrankenleverancier in een persbericht. ‘ Een lokaal ontwikkelde campagne met een opvallende boodschap: geniet volop van de zomer met Coca-Cola, maar ga verantwoord om met de waardevolle verpakkingen.’

Koop geen Coca-Cola

Onderdeel van de campagne is een actie waarbij consumenten prijzen kunnen winnen, als ze informatie opvragen over de beste manier om hun lege flesje of blikje weg te brengen. De campagne is deze maand van start gegaan met een grote buitenadvertentie op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam. Daar werd op een levensgroot doek, de slogan ‘Don’t buy Coca-Cola if you don’t help us recycle’ onthuld.

Grote outdoor-campagne

De slogan is deze weken lang volop zichtbaar in een outdoor-campagne in de centra van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. De actie wordt ondersteund door een landelijke tv-campagne en een website, helpusrecycle.nl. Op de winkelvloer wordt de campagne ondersteund met onder andere displays, schapmaterialen en topkaarten.

Reageer op dit artikel