nieuws

Heineken naamsponsor Grand Prix Zandvoort

Fabrikanten 2089

ZANDVOORT – Heineken heeft zich als naamsponsor verbonden aan de Grand Prix zoals die volgend jaar mei terugkeert op Zandvoort. Jumbo is één van de andere sponsoren van het evenement.

Heineken naamsponsor Grand Prix Zandvoort
Chase Carey, Formula One Group, Hans Erik Tuijt, Heineken, Jan Lammers, sportief directeur en Niek Meijer, burgemeester Zandvoort, tijdens de persconferentie voorafgaand aan de ondertekening van de overeenkomst van de Grand Prix op racecircuit Zandvoort. Foto: ANP

Dat bleek deze week bij de presentatie van de plannen voor de autorace die officieel de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix gaat heten. Andere hoofdsponsoren van het evenement zijn supermarktketen Jumbo, auto-importeur POM, bouwbedrijf Volker Wessels, mediaconcern Talpa en het in betaalmethoden en het in customer data gespecialiseerde CM. De positie van Talpa, het bedrijf achter SBS en Veronica, is opvallend. Ziggo Sport heeft voor Nederland de uitzendrechten van de Formule 1.

Frits van Eerd blij met Grand Prix

Volgens de autoracesite RN365 steekt Heineken ‘meerdere tientallen miljoenen’ in het evenement. Heineken is al sinds 2016 als partner verbonden aan de Formule 1 en was in het verleden ook al naamgever van andere wedstrijden tijdens het seizoen. Voor Jumbo is het een logische stap gezien de band met coureur Max Verstappen en het autocircuit in Zandvoort met de Jumbo Racedagen. ‘Geweldig dat er een officiële Dutch Grand Prix komt’, zo wordt Frits van Eerd geciteerd in Brabants Dagblad.

Reageer op dit artikel