nieuws

Edgewell koopt scheer-start-up Harry’s

Fabrikanten 970

Edgewell koopt scheer-start-up Harry’s
Screenshot: Distrifood

NEW YORK – Edgewell, de eigenaar van scheermerken Schick en Wilkinson, heeft voor $1,37 miljard in contanten en aandelen de scheer-start-up Harry’s overgenomen. Daarmee volgt Edgewell het voorbeeld van Unilever, dat in 2016 de Dollar Shave Club kocht.

Edgewell betaalde vier keer de jaaromzet van Harry’s dat via een onlineplatform scheerproducten voor mannen en vrouwen onder eigen merk verkoopt. De producten zijn in de Verenigde Staten ook bij enkele winkelketens te koop. Oprichters Andy Katz-Mayfield en Jeff Raider treden toe tot het managementteam van de Amerikaanse tak van Edgewell.

Koers Edgewell daalde op beurs

Beleggers reageerden in eerste instantie negatief op de deal. Zorgen over de hoge schuldenlast van het bedrijf duwden de koers van Edgewell op de beurs met 17 procent omlaag, daarna volgde enig herstel. De schuldenlast van Edgewell bedraagt 1 miljard dollar (zo’n €890 miljoen).

Online doelgroep aanspreken

Met de overname van Harry’s hoopt Edgewell zich een plek te veroveren in de onlineverkoop van scheerproducten. Vooral de jongere doelgroep maakt gebruik van onlinediensten, zoals Harry’s of het door Unilever gekochte Dollar Shave Club.

Reageer op dit artikel