nieuws

Heineken-dochter Vrumona koopt Ranja

Fabrikanten 2530

Heineken-dochter Vrumona koopt Ranja
Bron: De website van Ranja

BUNNIK – Frisdrankmaker Vrumona, een dochterbedrijf van Heineken, neemt een meerderheidsbelang van 51 procent in de siroopmerken Ranja en Limeau.

Volgens de Nederlandse producent van bijvoorbeeld Pepsi, Royal Club, Sourcy, Sisi en Rivella gaat het met de aankoop van Ranja om een belangrijke aanvulling op het assortiment. ‘Ranja is een van de bekendste en meest iconische limonademerken van Nederland. Het staat voor veel Nederlanders zelfs synoniem voor ‘aanmaak’-vruchtenlimonade’, zegt Vrumona-directeur Murk Spits. Er is geen overnamebedrag naar buiten gebracht.

Ranja kreeg tweede leven

Ranja dateert van 1921 en is daarmee een van de oudste limonademerken van het land. Sinds 2016 is het merk eigendom van investeerder Nederlands MerkGoed en siropenproducent Burg Groep. Zij pasten onder meer de receptuur aan, waarna het merk flink groeide en inmiddels met meerdere smaken in meer dan 2000 winkels in Nederland verkrijgbaar is.

Limeau biologisch

De twee hebben naast Ranja met Limeau nog een tweede siroopmerk op de markt gebracht. Dit is een biologische limonadesiroop met wat complexere smaken, zoals Limeau Ginger Ale en Limeau 4 Fruits.

Reageer op dit artikel