nieuws

Bavaria-moeder Swinkels boekt recordomzet

Fabrikanten 1196

Bavaria-moeder Swinkels boekt recordomzet

LIESHOUT – Swinkels Family Brewers, vooral bekend als moederbedrijf van biermerk Bavaria, sloot vorig jaar af met een recordomzet van €713,1 miljoen.

De uitbreiding van een moutfabriek zorgde deels voor de omzetgroei. Daarnaast deed het familiebedrijf goede zaken met zijn Ethiopische merk Habesha.

Swinkels: nettowinst €36,3 miljoen

De opbrengsten stegen op jaarbasis met 8,2 procent. Het bedrijfsresultaat dikte met bijna een kwart aan. Onder de streep resteerde €36,3 miljoen, tegenover een nettowinst van €35,4 miljoen in 2017. Volgens Swinkels betaalt ook de verdere samenwerking met lokale brouwers om sneller in te kunnen spelen op veranderende smaken zich uit. Ook de Belgische speciaalbiertjes La Trappe en Rodenbach deden het goed. Het merk Bavaria, tot voor kort naamgever van de brouwerij, had daarentegen te maken met felle concurrentie op de Nederlandse markt voor pils en alcoholvrij bier.

Recent predicaat Koninklijk

Eind vorige maand werd bekend dat Swinkels Family Brewers voortaan het predicaat Koninklijk mag voeren. Voor de Brabantse bierbrouwer komt het predicaat als ‘bekroning’ op het 300-jarig bestaan dat het familiebedrijf dit jaar viert. Het predicaat werd woensdag 27 maart overhandigd door de commissaris van de koning van Noord-Brabant, Wim Donk.

Reageer op dit artikel