nieuws

Vrumona lanceert start-up voor ‘craft’ frisdrank

Fabrikanten 1420

UTRECHT – Een team medewerkers van Vrumona is gestart met Sir Joe, waaronder nieuwe varianten craft frisdrank op de markt worden gebracht. Sir Joe opereert met een ‘start-up structuur als een business unit binnen het bedrijf. ‘Kleine merken met een verhaal dat nog niet bekend is bij het brede publiek’, klinkt het.

Vrumona lanceert start-up voor ‘craft’ frisdrank

De naam Sir Joe is afgeleid van Joe Priestley, de ontdekker van koolzuur. Vrumona wil onder het merk nog onbekende frisdranken ‘met een authentiek verhaal’ uit verschillende markten op de Nederlandse markt brengen. De frisdrankreus wil daarmee inspelen op de trend dat consumenten nieuwe smaken willen ontdekken. Het eerste drankje dat op de markt komt is ‘Strange love’ genoemd, bitter lemon met Spaanse peper en andere bijzondere ingrediënten.

Sir Joe wil categorie nieuw leven inblazen

De missie van Sir Joe reikt naar eigen zeggen ver: nieuw leven blazen in de Nederlandse frisdrankcategorie en het voor ondernemers makkelijk maken om avontuurlijke frisdranken te voeren. ‘Sir Joe bouwt zelfstandig aan een portfolio van bijzondere merken en producten met een verhaal. Het opereert vanuit Utrecht om onafhankelijk te blijven en snel te opereren, maar maakt dankbaar gebruik van Vrumona’s expertise en distributie’, aldus de tekst in een persbericht.

‘A-merken kunnen niet altijd aan behoefte voldoen’

‘De reden voor het oprichten van de start-up voor bijzonder fris was simpel’, aldus Jasper Spaargaren, initiator en eindverantwoordelijke. ‘De consument is op zoek naar authenticiteit en iets speciaals. A-merken kunnen niet altijd aan deze behoefte voldoen. Daarom wilde ik een eigen venture opzetten van waaruit wij de kritische jonge consument meer variatie kunnen bieden. Ja, we zijn deel van Vrumona. Maar hebben als doel om sneller en flexibeler te schakelen met de drive die past bij een start-up.’

‘Bewust ander profiel mensen bij betrokken’

Bobbianne Vlek, Marketing Manager van Sir Joe: ‘Snel innoveren is cruciaal in deze competitieve dynamische markt. Dit doen we door veelvuldig nieuwe concepten te testen bij ondernemers. Zo proberen wij een relevant portfolio te bouwen met merken die elkaar versterken.’ Ook in de samenstelling van het team wijkt Sir Joe volgens Spaargaren af van Vrumona. ‘We hebben bewust een ander profiel mensen bij dit avontuur betrokken, met name in sales. De één heeft veel ervaring in de cocktailwereld, de ander is bedrijfsleider geweest bij toonaangevende horecazaken. Allemaal met een enorme ambitie om de friscategorie weer te laten bruisen!’

Reageer op dit artikel