nieuws

Nestlé Nederland krijgt nieuwe ceo

Fabrikanten 1166

AMSTELVEEN – Fabrice Favero is per 1 januari de nieuwe ceo van Nestlé Nederland. Hij volgt Marc-Aurel Boersch op, die na vijf jaar Nederland dezelfde functie krijgt bij Nestlé Duitsland.

Nestlé Nederland krijgt nieuwe ceo

Favero werkt al 23 jaar bij ’s werelds grootste voedingsmiddelenbedrijf.

Functies in Europa en Afrika

Hij startte zijn Nestlé-loopbaan in 1995 als Marketing Manager van Nespresso. Na 5 jaar bij Nespresso trad hij in dienst bij Mövenpick Zwitserland als International Sales Director. In 2004 werd Favero Marketing Manager van de ijs-divisie op het Nestlé-hoofdkantoor in Zwitserland, waarna hij in 2008 werd overgeplaatst naar Egypte als directeur van de ijsdivisie (Business Executive Officer) voor de regio Noordoost-Afrika. Vervolgens werd hij in 2010 benoemd tot Global Business Executive Officer voor Nestlé Super Premium/Mövenpick.

Momenteel ceo Nestlé Oostenrijk

Favero bekleedde vanaf 2012 de functie van Country Manager bij Nestlé Noorwegen en werd in 2016 benoemd tot ceo van Nestlé Oostenrijk, zijn huidige functie. ‘Met zijn transparante leiderschapsstijl wist hij in Oostenrijk verschillende uitdagende projecten tot een succes te brengen, rekening houdend met de rol van Nestlé om waarde voor de gemeenschap te creëren’, aldus het bedrijf in een persbericht.

Boersch sinds 2013 baas in Nederland

Boersch werd verantwoordelijk voor de Nederlandse markt in 2013. Voor Nestlé Nederland was hij ‘een vooruitstrevend leider, die zorgde voor diversiteit in het directieteam, resulterend in 60 procent vrouw en 60 procent andere nationaliteiten in de huidige vorm. In drie van de vijf jaar ontving hij de ‘Virtuous Circle Award’, een interne Nestlé-award voor het behalen van alle voor dat jaar gestelde doelen’, meldt Nestlé. Hij richtte de Alliance for YOUth op in Nederland, een netwerk van elf multinationals die jongeren op de Nederlandse markt naar werk helpen.

Nederlandse directheid

Boersch: ‘De Nederlandse directheid en nuchterheid vielen me als degelijke Duitser in het begin niet makkelijk. Inmiddels ben ik ervan gaan houden.’ Boersch startte zijn Nestlé-loopbaan in 2003 als Sales Director voor Koffie en Chocolade. Hij werd Business Executive Officer van dezelfde categorieën in 2007, waar hij onder meer verantwoordelijk was voor de lancering van Nescafé Dolce Gusto.

Zie ook: Unilever kiest mogelijk Nestlé-manager

Reageer op dit artikel