nieuws

Minder kwartaal voor Danone

Fabrikanten 374

Minder kwartaal voor Danone

PARIJS –  Het Franse voedingsmiddelenconcern Danone heeft het afgelopen kwartaal de omzet zien dalen door de invloed van wisselkoersen en doordat in China minder babyvoeding is verkocht.

Zuivelgigant Danone heeft in het afgelopen kwartaal te kampen gehad met een fikse daling van de vraag naar babyvoeding in China. Het voedingsmiddelenconcern ving die klap deels op met de aantrekkende verkoop van yoghurt in de Verenigde Staten en Europa. In totaal verkocht Danone voor €6,2 miljard aan producten, 4,4 procent minder dan een jaar eerder. Op vergelijkbare basis, onder meer exclusief wisselkoerseffecten, steeg de omzet 1,4 procent.

Minder babyvoeding

De tak voor gespecialiseerde voeding had te kampen met een afname in de vraag naar babyvoeding in China van zo’n 20 procent. In de voorgaande twaalf maanden voerde Danone de verkoop van de babyvoeding juist stevig op in het Aziatische land, geholpen door een geboortegolf die nu over zijn piek heen is.

Ook meer bronwater

In Noord-Amerika en Europa deed Danone daarentegen goede zaken met yoghurt- en zuivelproducten, zoals Activia en Alpro. Door het warme weer in Europa verkochten de Fransen ook meer flesjes bronwater.

Lees ook: Begin dit jaar verwachtte Danone nog groei door de verkoop van babyvoeding in China.

Reageer op dit artikel