nieuws

Pepsi daagt Coca-Cola uit in suikersmaaktest

Fabrikanten 1523

Pepsi daagt Coca-Cola uit in suikersmaaktest

UTRECHT – Pepsi gaat de confrontatie aan met Coca-Cola. Consumenten gaan in blinde smaaktesten Pepsi Max (zonder suiker) vergelijken met Coca-Cola Original (met suiker).

Saillant is dat Pepsi de marktleider uitdaagt met een suikervrije variant: Pepsi Max. In de campagne krijgen op evenementen door het hele land deelnemers twee glazen cola voorgezet zonder dat ze weten welke cola het is, en geven ze hun oordeel. Op basis van twee slokken moet een keuze worden gemaakt.

Influencers onderdeel van de campagne

Als onderdeel van de ‘Pepsi MAX Taste Challenge’-campagne werkt Vrumona samen met influencers die Nederlanders zullen uitnodigen om de smaaktest zelf te ondergaan. ‘Vrumona streeft ernaar om consumenten te helpen kiezen voor frisdranken met minder of geen suiker. Dit geeft ons als bedrijf richting, maar ook de verplichting om hier actief mee bezig te zijn. In de vorm van productinnovaties en ook in onze campagnes. De Pepsi MAX Taste Challenge sluit daar naadloos bij aan’, zegt Esther Tromp-Strijdveen , Retail Directeur Vrumona in een persbericht.

Kickoff op Utrecht Centraal

De kickoff vindt op 6 juli plaats op Utrecht Centraal Station. De locaties van de meeste grootschalige evenementen zijn te vinden op www.pepsi.nl. De resultaten van de Challenge worden na de zomer bekend gemaakt, aldus Vrumona. Pepsi heeft een historie in blinde smaaktesten als reclamemiddel, al in de jaren zeventig vonden deze plaats. Ook in de jaren tachtig en negentig was er een Cola-oorlog. Beide merken zijn daar toen overigens beter uitgekomen, de aandacht leidde tot meer omzet.

Lees ook: Coca-Cola profiteert van suikervrije producten

Reageer op dit artikel