nieuws

Field Sales: kwart supers benaderd

Fabrikanten 1255

Field Sales: kwart supers benaderd

DOETINCHEM – Het jaarlijkse Field Sales-onderzoek loopt weer. Onderzoeksbureau Integron heeft inmiddels 458 supermarkten met succes benaderd voor een telefonisch interview. Nieuw is dat alle deelnemers worden uitgenodigd voor de Dag van de Supermarkt.

Het Field Sales Event is hét kennis- en netwerk-event voor de buitendiensten van de supermarktbranche.

Beste Field Sales Team

Tijdens dit evenement, dit jaar op 30 oktober in Pathé Leidsche Rijn in Utrecht, worden de onderzoeksresultaten van het Field Sales-onderzoek gepresenteerd. Het hoogtepunt van de avond is de bekendmaking van het Beste Field Sales Team. Ook wordt duidelijk wie het beste team heeft in verschillende categorieën, zoals dranken, non-food en kruidenierswaren. Voor de derde keer wordt de Beste Rayonmanager van het Jaar verkozen.

Onderzoek door Integron

Het onderzoek wordt uitgevoerd door Integron, een onafhankelijk onderzoeks- en adviesbureau op het gebied van klant-, medewerker- en intern klantonderzoek. ‘Het onderzoek vindt dit jaar voor de negentiende keer plaats. Integron is sinds 2003 de uitvoerende partner’, laat oprichter en eigenaar Stephan van Gelder aan Distrifood weten. ‘Het telefonisch veldwerk is in volle gang, de respons komt wat sneller op gang dan vorig jaar en tot nu toe hebben 458 supermarkten al deelgenomen. Dat is ongeveer 25 procent van de supermarkten die meegaan in het onderzoek.’

Vergelijking met 2017

Integron beoordeelt buitendiensten op professionele uitstraling, klantgerichtheid, kennis van zaken, aanbieden van acties, geven van de juiste informatie en het nakomen van afspraken. ‘De resultaten bieden fabrikanten de kans om gericht sturing te geven aan de performance van het eigen field-salesteam. Een vergelijking met 2017 maakt het mogelijk om de eigen prestaties in de tijd te kunnen inzien,’ aldus Van Gelder.

Zie ook: Field Sales 2018 van start

Reageer op dit artikel