nieuws

Erik van Houten marketingdirecteur Nespresso

Fabrikanten 2575

Erik van Houten marketingdirecteur Nespresso

AMSTELVEEN – Erik van Houten is vanaf 15 mei 2018 de nieuwe marketingdirecteur van Nespresso Nederland.

Van Houten is daarmee de opvolger van Maureen Baas, die de afgelopen 5 jaar werkte aan de positionering en groei van Nespresso in Nederland. Maureen Baas is benoemd tot global head of communication op het hoofdkantoor in Lausanne.

Bouw marketingstrategie

In zijn nieuwe functie zal Erik van Houten verder bouwen aan de lokale marketingstrategie, waarbij hij zowel verantwoordelijk is voor business-to-consumer en business-to-business. In deze functie maakt hij ook deel uit van het managementteam van Nespresso Nederland.

Ervaring in koffiesegment

Erik van Houten heeft ruime ervaring op het gebied van marketing en business development van consumentenproducten. Hij heeft deze ervaring de afgelopen 12 jaar opgedaan bij Philips, waar hij verschillende rollen heeft vervuld, zowel vanuit Nederland als ook in andere landen. Zo was hij de laatste 3 jaar als marketingdirecteur Indonesië verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van de lokale marketingstrategie voor alle consumenten categorieën. Daarvoor was Van Houten werkzaam in verschillende senior marketingmanagerrollen binnen het koffiesegment.

Wereldwijde communicatiestrategie

Maureen Baas wordt in haar nieuwe rol als global head of communication verantwoordelijk voor de wereldwijde communicatiestrategie en het verder verankeren van de positionering van Nespresso door het creëren van waardevolle en innovatieve brand experiences. Hierbij is ze onder andere eindverantwoordelijk voor de above-the-line-campagnes, boutique & trade communicatie, social media, sponsoring & events en alle contentmanagement en -productie.

Zie ook: Nespresso mijdt super ondanks aanval JDE

Reageer op dit artikel