nieuws

Unilever dreigt met terugtrekken advertenties

Fabrikanten 1754

Unilever dreigt met terugtrekken advertenties

LONDEN – Unilever dreigt advertenties bij digitale platforms zoals Google en Facebook weg te halen als die sociale media voor verdeeldheid zorgen, aanzetten tot haat of onvoldoende maatregelen nemen om kinderen te beschermen.

Dat meldt het ANP op basis van informatie uit de zakenkrant Financial Times.

Speech hoofd marketing

De krant baseert zich op een speech van het hoofd marketing bij het Brits-Nederlandse was- en voedingsmiddelenconcern.

Nepnieuws via sociale media

‘Als een van de grootste adverteerders ter wereld kunnen we geen situatie hebben waarin consumenten niet vertrouwen wat ze online zien’, aldus Keith Weed van Unilever. De techreuzen moeten daarom stoppen met slaapwandelen en actie ondernemen, vindt hij. Er is de laatste tijd veel kritiek over bijvoorbeeld nepnieuws dat via sociale media wordt verspreid.

Budget onder de loep

Het concern achter merken als Unox, Bertolli, Axe en Dove besteedde volgens de zakenkrant vorig jaar in totaal 7,7 miljard euro aan marketing. Sinds de levensmiddelengigant ongeveer een jaar geleden een overnamepoging van Kraft Heinz heeft afgeslagen neemt Unilever dat budget wel onder de loep. De hoeveelheid tv-commercials voor alle merken is bijvoorbeeld al teruggebracht.

Zie ook: Kraft Heinz trekt fusievoorstel Unilever in

Reageer op dit artikel