nieuws

Arla investeert half miljard

Fabrikanten 2839

Arla investeert half miljard

NIJKERK – Arla Foods heeft een investeringsplan aangekondigd van €527 miljoen. Naar verwachting zal ook de Nederlandse tak profiteren. Arla is nu al het snelstgroeiende merk in de supermarkt.

De investering gaat plaatsvinden ‘in nieuwe en verbeterde productiecapaciteit en innovatieve technologie’. Arla: ‘Niet alleen wordt er geïnvesteerd in de zuivelfabriek in Nijkerk, maar de organisatie gaat ook meeprofiteren van de investeringen in andere landen.’

Arla wil onder meer gezondere producten

Arla Foods is volgens het bedrijf het afgelopen decennium met 50 procent gegroeid en is nu actief in 120 landen en concentreert zijn investeringen op vier belangrijke gebieden: voldoen aan de groeiende vraag naar zuivel, gezonde en natuurlijke producten die aansluiten bij de levensstijl van de consument, toonaangevend in wei en een duurzame voedselproductie die rekening houdt met de toekomst van de planeet.

Arla is het snelstgroeiende merk

In de afgelopen jaren is flink geïnvesteerd in Arla Foods Nederland, zowel in de zuivelfabriek in Nijkerk als in de versteviging en uitbreiding van de commerciële activiteiten, aldus Arla. Het bedrijf wijst op de resultaten: ‘Afgelopen jaar groeiden de merken van Arla Foods met bijna 10 procent en werd Arla uitgeroepen tot het snelst groeiende merk in retail (Merken Top 100 Foodmagazine). Daarnaast is Arla Foods  door retailklanten driemaal op rij beoordeeld als beste leverancier in zuivel (Advantage Group-onderzoek).’ Dat laatste gebeurde dankzij onder andere diverse investeringen in IT en logistiek.

Nederland profiteert van investeringen in buitenland

In 2018 wordt nog eens €5,6 miljoen geïnvesteerd in de Nijkerkse zuivelfabriek, met name in additionele productiecapaciteit en technologie. ‘Maar nog belangrijker is de verwachting dat Arla Foods Nederland flink gaat meeprofiteren van de investeringen in andere landen’, aldus Bas Padberg, managing director Arla Foods Nederland. ‘De vraag naar gezonde en natuurlijke producten neemt snel toe, ook in Nederland. Men ziet de toegevoegde waarde van zuivel als onderdeel van een gebalanceerd voedingspatroon. De investeringen stellen ons beter in staat om in te spelen op deze vraag. Andersom zal er ook meer vraag ontstaan naar de producten die wij in Nijkerk maken.’

Lees ook: Arla wint Marketing Award

Reageer op dit artikel