nieuws

Nestlé verkoopt snoeptak VS aan Ferrero

Fabrikanten 1634

Nestlé verkoopt snoeptak VS aan Ferrero

ARLINGTOM – Voedingsgigant Nestlé heeft zijn Amerikaanse divisie, die snoep en andere zoete tussendoortjes maakt, verkocht aan Nutella-maker Ferrero.

De verkoop van de Amerikaanse divisie aan Nutella-maker Ferrero levert Nestlé een bedrag van zo’n $2,8 miljard (omgerekend zo’n €2,29 miljard) op, meldt het ANP.

Omzet Nestlé onder druk

De divisie van Nestlé in de VS kampt met een teruglopende omzet. Ferrero, dat behalve Nutella ook Tic Tac en Ferrero Rocher maakt, begeeft zich niet vaak op het overnamepad. Met de overname krijgt het merken als Butterfinger en Baby Ruth in het bezit. Nestlé benadrukt dat het ‘iconische koekjesmerk’ Toll House geen onderdeel is van de deal.

3 procent omzet

De Nestlé-merken die van de hand worden gedaan, zijn goed voor circa 3 procent van de omzet van de Zwitserse voedingsmiddelengigant. Eerder nam Ferrero al Ferrara Candy over. De Amerikaanse snoepmarkt bevindt zich in een consolidatiestrijd. Zo kocht Hershey al Amplify Snack Brands voor $921 miljoen (zo’n €754 miljoen).

Zie ook: Nestlé dicht bij verkoop chocoladedivisie

 

Reageer op dit artikel