nieuws

Riedel-eigenaar neemt ook Beyond Brands over

Fabrikanten 4612

Riedel-eigenaar neemt ook Beyond Brands over

AMSTERDAM – Standard Investment en het management van de in 2015 opgerichte dranken- en icetea-producent Beyond Brands hebben overeenstemming bereikt over een overname.

De acquisitie volgt op de onlangs aangekondigde overname van Riedel door Standard Investment.

Beyond Brand-oprichters gaan Riedel leiden

Het is de intentie om de oprichters van producent en merkenbouwer Beyond Brands na het afronden van de transactie het management te laten vormen van Riedel. Guido Grobbink, partner bij Standard Investment: ‘Riedel staat aan de vooravond van een nieuwe, spannende fase waarin het bedrijf enorm veel profijt zal hebben van de kennis, ervaring, creativiteit en het enthousiasme van de mensen van Beyond Brands.’

‘Belangrijke ontwikkeling’

De acquisitie is volgens Guido Grobbink, partner bij Standard Investment, een belangrijke ontwikkeling in de binnenkort af te ronden koop van Riedel van FrieslandCampina. ‘Beyond Brands heeft in een paar jaar tijd laten zien hoe je in de zeer uitdagende markt van vruchtensappen, siropen en ice tea’s op een slimme manier snel kan groeien. Niet alleen met mooie producten, maar ook dankzij een heldere strategie, een resultaatgerichte manier van werken en een platte organisatiestructuur. Ik ben ervan overtuigd dat Riedel enorm zal profiteren van de kennis, ervaring en energie van het team van Beyond Brands.’

‘Nieuwe, spannende fase’

Het ervaren team van Beyond Brands, dat bestaat uit Bas Boswinkel, Leonie Kortleve en Chantal Singels, treedt na de overname in dienst van Riedel. Bas Boswinkel was voor de start van Beyond Brands als algemeen directeur van Heinz Benelux verantwoordelijk voor onder andere de merken Heinz, Honig, Roosvicee en Karvan Cevitam. Leonie Kortleve en Chantal Singels werkten voorheen eveneens voor Heinz en worden binnen Riedel verantwoordelijk voor sales en marketing. De partijen verwachten dat zowel de versterking van het management als de productportefeuille van Beyond Brands op termijn resulteren in meer productie voor de fabriek van Riedel in Ede. Grobbink: ‘We hebben zeer veel vertrouwen in de mensen van Riedel en de prachtige merken als Appelsientje, CoolBest, DubbelFrisss, Taksi, Extran en DubbelDrank. Maar Riedel staat aan de vooravond van een nieuwe, spannende fase waarin het bedrijf enorm veel profijt zal hebben van de kennis, ervaring, creativiteit en het enthousiasme van de mensen van Beyond Brands.’

Transactie nog dit jaar afgerond

Het Amsterdamse Standard Investment is een op het Nederlandse en Belgische midden- en kleinbedrijf gerichte investeringsmaatschappij. Het in 2004 opgerichte bedrijf gelooft in een directe betrokkenheid bij de bedrijven waarin zij participeert. Standard Investment heeft onder meer deelnemingen in Synres, Dierenartsengroep Nederland, Aweta, Flatfield, KeyMusic en Burger King Nederland. De verwachting is dat de Riedel-transactie voor het einde van het jaar zal zijn afgerond. Standard Investment beheert met een team van elf professionals een portefeuille van zestien bedrijven met in totaal ruim 4.000 medewerkers en een omzet van circa €550 miljoen.

Beyond Brands nieuw bedrijf

Beyond Brands is in 2015 opgericht door vier ervaren professionals uit de foodbranche met als doel om op een snelle en flexibele manier in te spelen op de veranderende vraag van de consument. Dat kan door merken van andere bedrijven over te nemen of in samenwerking met partners als supermarkten nieuwe merken in de markt te zetten. Inmiddels heeft Beyond Brands meer dan 25 smaak- en verpakkingsvarianten in de categorieën sappen, siropen en Icetea met een totaal volume van circa 10 miljoen liter. Beyond Brands is gevestigd in Naarden.

Reageer op dit artikel