nieuws

Doritos wint GfK Shopper Marketing Award

Fabrikanten 2096

Doritos wint GfK Shopper Marketing Award

AMERSFOORT – Doritos heeft de GfK Shopper Marketing Award 2017 gewonnen. Dat is zojuist bekendgemaakt op het Gfk FMCG Jaarcongres.

De GfK Shopper Marketing Award wordt jaarlijks uitgereikt aan het merk dat zich op de meest positieve manier heeft onderscheiden op het gebied van shopper marketing binnen de FMCG branche. De prijs is dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt.

Minst favoriete smaak vernietigen

Doritos ontvangt de prijs voor haar A vs B shopper marketing campagne, waarbij de shopper werd uitgedaagd om twee smaken te testen en de minst favoriete smaak op een zo creatief mogelijke manier te vernietigen. Doritos was samen met Oreo en BiFi genomineerd door de vakjury.

Verhoging penetratie

De jury prees de campagne van Doritos. ‘De campagne is opgezet vanuit goed onderbouwde shopper insights op basis waarvan een sterke activatie werd ontwikkeld, volledig toegespitst op de doelgroep. Verhoging van de penetratie binnen deze doelgroep door volledige invulling van de shopper journey en het inzetten van de juiste middelen over alle touchpoints. Een mooie merkactivatie, integraal gericht op consument, retailer en shopper’, aldus de vakjury vanavond.

Marktkunde en consumentengedrag

De vakjury bestaat uit diverse GfK expertises en een externe adviseur die gespecialiseerd is op marktkunde en consumentengedrag. De jury-leden van dit jaar zijn: Linda van Rijn – Advanced Business Solutions Group Lead (juryvoorzitter), Stefan Heule – Head of Shopper, Simone Pieters – Account Director GfK NORM, Arjan van der Sande Lacoste – Key Account Manager, Danny Oomen – GXL Group Lead en externe deskundige Hans van Trijp – Hoogleraar Wageningen Universiteit.

Over de GfK Shopper Marketing Award

GfK heeft uitgebreid onderzoek gedaan onder ruim 200 FMCG-merken en in samenwerking met de vakjury een shortlist gemaakt. Vanuit deze shortlist heeft een groot aantal merken hun case aan de vakjury gepresenteerd en ze werden beoordeeld op doelstellingen, boodschap & creatieve uitwerking en de executie op shopper marketing gebied. BiFi, Doritos en Oreo zijn door de vakjury voorgedragen als de drie genomineerden die tijdens het GfK FMCG Jaarcongres hun case verder hebben toegelicht. Het publiek bepaalde uiteindelijk samen met de vakjury wie er met de GfK Shopper Marketing Award naar huis ging.

Reageer op dit artikel