nieuws

Bavaria investeert miljoenen in Palm

Fabrikanten 1464

Bavaria investeert miljoenen in Palm
Foto: Palm

LIESHOUT – Bavaria gaat stevig investeren in de productie, marketing en het productportfolio van de Belgische dochteronderneming Palm. Alleen bij de opknapbeurt voor de brouwerij van Palm in Steenhuffel gaat het al om €20 miljoen.

Dat heeft Bavaria bekendgemaakt. Bavaria geeft de verschillende Palm-bieren een nieuwe uitstraling en gaat extra energie steken in de marketing van Palm. ‘Het tekent het vertrouwen dat de familie Swinkels heeft in dit amber bier met historie’, aldus Bavaria dat in mei 2016 Palm Belgian Craft Brewers overnam.

Nieuwe uitstraling voor Palm

Het hele assortiment van Palm (Palm, Palm Hop Select, Palm Royale, Palm n.a. en Dobbel Palm) krijgt vanaf juli in een nieuwe uitstraling. ‘Kenmerkend zijn de strakke uitstraling en vereenvoudiging, zonder de iconische Palm-elementen te verliezen: het Palm-paard dat verwijst naar de roots van het bier en de lauwerkrans met palmtakken is terug van weggeweest. De kleurencombinatie rood/groen is zeer herkenbaar en blijft gehandhaafd’, zo vertelt het bedrijf.

Ook internationaal verder groeien

Aan de vernieuwde uitstraling is ook een nieuwe reclamekreet gekoppeld. ‘Palm, tijd voor iets ambers’, is de nieuwe slogan. Palm moet hierdoor niet alleen in Nederland en België, maar ook internationaal verder gaan groeien. Daartoe wordt het mondiale netwerk van moederbedrijf Bavaria ingezet. De investeringen in de brouwerij in Steenhuffel betreffen de brouw-, gisting- en lageringsinfrastructuur. Eerder investeerde Bavaria al €2,3 miljoen euro in de brouwinstallaties van Rodenbach in Roeselare.

Reageer op dit artikel