nieuws

Bavaria betreedt Spaanse markt via Moritz

Fabrikanten 371

Bavaria betreedt Spaanse markt via Moritz

LIESHOUT – Bavaria gaat samenwerken met Moritz, het oudste biermerk van Spanje. De samenwerking heeft betrekking op de uitbreiding van verkoop en distributie van elkaars bieren.

‘Op dit moment geldt de samenwerking voor de horeca, maar we sluiten niet uit dat in de toekomst ook het supermarktkanaal in zowel Nederland als Spanje hiervan gaat profiteren’, laat woordvoerder Rinske van den Bos van Bavaria weten.

Sterke speler in Spaanse markt

De brouwerij uit Lieshout ziet Moritz als een sterke speler in de Spaanse markt en is trots om de premium bieren te kunnen toevoegen aan haar portfolio. Bavaria en Moritz hechten als familiebedrijven veel waarde aan historie, kwaliteit en bier met een goed verhaal. De bieren van Moritz staan voor cultuur, gastronomie en historie, waarbij creativiteit overal in doorklinkt.

Strategische samenwerking

Een strategisch voordeel is de beschikking over het distributiekanaal van Bavaria om Moritz in Nederland op de kaart te zetten. Twee bieren uit het vaste portfolio van de brouwerij komen naar Nederland: Moritz, een verfrissend, licht pilsener met 5,4 procent alcohol en Moritz Epidor, een donker kleurig, Catalaans speciaalbier met 7,8 procent alcohol. Daarnaast geeft het Bavaria de mogelijkheid stappen te zetten met haar bieren in de Spaanse markt. Het gaat om de bieren van La Trappe en Bavaria Premium Pilsener en Bavaria 0.0 Original.

Blij met distributiemogelijkheden

Harm-Jan van Pelt, Directeur Europa bij Bavaria: ‘De sfeer die het merk Moritz met zich meedraagt is een heel bijzondere. Moritz doet het nét even anders, heeft een exclusief karakter en bevindt zich in de hoek van design, fashion en art. Ze laten dit ook zien door hun aanwezigheid op events en horecagelegenheden waar creativiteit centraal staan. Wij gaan de beleving die bij dit mooie merk hoort naar Nederland brengen en richten ons daarmee op horeca met een mediterraans tintje. Uiteraard zijn we ook blij met de distributiemogelijkheden in Spanje om onze bieren daar verder op de kaart te zetten.’

Internationale samenwerkingen groeistrategie

Bavaria is recent samenwerkingen aangegaan met andere brouwerijen met als doel de aanwezigheid in diverse markten te versterken en het portfolio te verbreden. De acquisitie van en investering in Palm Belgian Craft Brewers is hier een voorbeeld van, maar ook samenwerkingen met Molson Coors en de overname van Latis maken dat Bavaria stappen blijft zetten in haar verkoop en distributiemogelijkheden over de grens.

Reageer op dit artikel