nieuws

Arla Foods winnaar marketing award

Fabrikanten 3183

Arla Foods winnaar marketing award

DOETINCHEM – Arla is het foodbedrijf met de beste marketingprestatie. Het bedrijf wint de Foodmagazine Marketing Award.

Dat maakt Foodmagazine bekend. De Foodmagazine Marketing Award is de prijs voor de beste overall marketingprestatie in food. Aan de basis liggen drie onderzoeken, uitgevoerd in opdracht van Foodmagazine: industributie, introductie top 20 en groei in de merken top 100. Deze zijn aangevuld met een beoordeling door een topjury vanuit de retail:

35 toppers in de categorieën

Voor dertien categorieën zijn op deze wijze per categorie drie nominaties geselecteerd. In totaal levert dat ruim 35 toppers op die waardering hebben verdiend voor hun innovatie, groei of trade marketing. De jury – Ed van de Weerd (Jumbo), Marit van Egmond (Albert Heijn) en Gerard van Dulmen (Superunie) – wijst op onafhankelijke basis per categorie een winnaar aan. Voor het uiteindelijke oordeel heeft de topjury uit de winnaars Arla als overall winnaar bepaald.

Arla Foods op de eerste plek

Twee van de drie juryleden zetten Arla op de eerste plek. Daarmee vergaart het bedrijf het hoogste puntental als het gaat om trade marketing, innovatie en groei. Arla is het A-merk dat de grote ‘driver’ is achter de groei in de categorie zuivel’, zegt de jury in een verklaring. Met name de keuze voor segmenten als ‘biologisch’ en ‘protein’ helpt daarbij. De jury heeft daarbij ook waardering voor de manier waarop Arla het merk Melkunie weer in de markt heeft gezet.

Voor het hele artikel ga naar Foodmagazine.nl >>>>>

Dit zijn alle winnaars op een rij:

 

Reageer op dit artikel