nieuws

Coca-Cola vervangt logo op product

Fabrikanten 3442

Coca-Cola vervangt logo op product

ROTTERDAM – Coca-Cola gaat de komende tijd het bekende logo op de cola-producten vervangen door de naam van een vakantiebestemming.

In Nederland worden ruim 160 miljoen verpakkingen voorzien van 74 verschillende vakantiebestemmingen. Dat gaat ten koste van het logo. De namen verschijnen op de 250ml cans, de 330ml cans, de 500ml PET-flessen, de 1,5 liter PET-flessen en de 1,75 liter PET-flessen. Ook de 200ml glazen (horeca)flessen zijn aan de beurt.

Barcelona en Kaapstad

Het vervangen van het logo maakt deel uit van de zogenoemde ‘Share a Coke’-campagne. Vanaf mei tot en met augustus maken consumenten die een product van Coca-Cola met het zomerthema kopen, kans op een reis naar één van deze bestemmingen. In totaal gaat het om 74 plaatsnamen, waaronder Barcelona en Kaapstad.

Actiecode Coca-Cola voor droomvakantie

Brandmanager Margreet van Staalduijnen van Coca-Cola Nederland. ‘We doen meer dan alleen de verpakkingen aanpassen. Dit jaar maken consumenten middels een actiecode ook echt kans op die droomvakantie.’ De campagne loopt in veertien markten, waaronder België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje. De actieverpakkingen zijn verkrijgbaar vanaf 1 mei tot en met 31 augustus. In totaal worden er tijdens de zomercampagne veertig reizen weggegeven voor twee personen. Kijk voor een volledige lijst van de bestemmingen op cocacola.nl/summer.

Ibiza en nieuwe commercial

Naast dat consumenten kans maken op een vakantie, organiseert Coca-Cola een promotieactie voor tieners vanaf 14 jaar. Zij maken kans op een bezoek aan het CokeTV Beach House op Ibiza. Tijdens dit evenement op 11, 12 en 13 augustus, ontmoeten zij bekende YouTubers in het echt. Als onderdeel van de zomercampagne lanceert Coca-Cola ook een nieuwe commercial, genaamd ‘Pool Boy’.

Reageer op dit artikel