nieuws

Heineken lanceert ‘blauw’ Heineken 0.0

Fabrikanten 4201

Heineken lanceert ‘blauw’ Heineken 0.0

ZOETERWOUDE – Heineken introduceert vrijdag het alcoholvrije bier Heineken 0.0.

De lancering in Nederland is het startpunt voor de wereldwijde uitrol van Heineken 0.0. Opvallend is de nieuwe kleur op de verpakking: voor het eerst wijkt Heineken af van het bekende groen en stapt over op blauw, volgens de brouwer de kleur van de categorie alcoholvrij.

Prijzen in retail en horeca

Heineken 0.0 is vanaf 7 maart beschikbaar in horeca en retail en is verkrijgbaar als sixpack 25cl fles voor een consumenten adviesprijs van €3,49 en een sixpack 33cl blik voor een adviesprijs van €4,29. Volgens de brouwer heeft Heineken 0.0 ‘de karakteristieke fruitige tonen van de Heineken A-gist en een zacht moutige body’.

Heineken 0.0 speelt in op trend

Pascal Gilet, algemeen directeur Heineken Nederland: ‘De wereld verandert; gezondheid, welzijn en balans worden steeds belangrijker in ons leven. Deze trends stimuleren de groei van de alcoholvrije markt. We luisteren altijd goed naar de markt en willen met onze producten en innovaties voortdurend blijven inspelen op wat consumenten willen. Heineken 0.0 speelt uitstekend in op de toenemende vraag naar alcoholvrij en alcoholarm bier. We zien dan ook potentie in de markt voor een goedsmakend alcoholvrij bier en we geloven dat we dat met Heineken 0.0 kunnen bieden.’

Overstap van groen naar blauw

Jetske Freeve, marketingmanager Heineken, noemt de overstap van groen naar blauw spannend. ‘Groen zit in ons dna en het is voor het eerst dat we afwijken van het vertrouwde groen van Heineken. Maar we vinden het tegelijkertijd belangrijk om duidelijk het verschil te laten zien tussen alcoholhoudend en alcoholvrij bier. Daarom hebben we ervoor gekozen om blauw te verwerken in de Heineken 0.0 verpakking.’

Reageer op dit artikel