nieuws

Heineken financiert web-bierwinkel Beerwulf

Fabrikanten 1989

Heineken financiert web-bierwinkel Beerwulf

ZOETERWOUDE – Heineken zit als enige financier achter de web-bierwinkel Beerwulf. Beerwulf heeft Europese ambities.

‘We zien een kans in het combineren van de snelle ontwikkeling van speciaal bier en de mogelijkheden van e-commerce. Omdat ook Heineken deze kans ziet en omarmt, heeft zij gekozen om als enig aandeelhouder stevig in Beerwulf  te investeren. Dit biedt ons de mogelijkheid om snel kwaliteit en schaal te realiseren. Heineken onderschrijft onze ambitie het grootste en beste online bierplatform van Europa te bouwen waar alle brouwers en de bierliefhebbers een belangrijke rol spelen’, aldus de initiatiefnemers op hun website Beerwulf.com.

Beerwulf is concurrent super

Opmerkelijk is dat de site zich als concurrent van de supermarkt presenteert. Volgens Beerwulf zijn de uitgangspunten drievoudig: gratis verzending vanaf 20 bieren, prijzen zoals in de supermarkt en voor 16.00 uur besteld morgen in huis. Beerwulf.com werkt als web start up vanuit Amsterdam. ‘We werken met een gepassioneerd team van ongeveer tien professionals met een achtergrond in bier en/of e-commerce’.

Weinig Heineken in assortiment

De online bierwinkel biedt bij de start 220 verschillende speciaalbieren, waarvan een dozijn uit de Heinekenstal. “In onze winkel is Heineken één van de vele brouwers,” zegt manager Hans Böhm, die eerder onder meer marketingtopman was van Heineken Nederland in het Parool. Volgens Böhm wil de online bierwinkel in andere Europese landen actief worden. ‘We hebben het technisch en organisatorisch bewust zo opgezet dat we snel kunnen groeien.’

Reageer op dit artikel