nieuws

Coca-Cola haalt Finley naar Nederland

Fabrikanten 28432

Coca-Cola haalt Finley naar Nederland

ROTTERDAM – Coca-Cola Nederland lanceert vandaag een nieuw merk: Finley. Een alcoholvrije en caloriearme drank voor volwassenen in zes smaken.

Finley is gemaakt van vruchtensappen met uitsluitend natuurlijke aroma’s en bevat geen conserveringsmiddelen. Het is verkrijgbaar in de supermarkt en een select aantal bioscopen en tankstations.

Nieuw merk in calorievrije assortiment

De subtiele drank met fijne bubbels en bittere noot, is licht gezoet met onder andere stevia-extract en telt hierdoor  20 calorieën per 100 ml. Coca-Cola voegt met Finley een nieuw merk toe aan haar caloriearme en calorievrije assortiment. De smaken van de nieuwe drank zijn: bloedsinaasappel-pompelmoes, sinaasappel-cranberry, citroen-vlierbloesem en de mocktails Mojito, Spritz en Royal.

Coca-Cola innovatielab Brussel

Finley is ontwikkeld in het Coca-Cola innovatielab in Brussel. Hier werken specialisten aan innovaties en nieuwe producten die passen bij de smaakbehoeftes van consumenten en inspelen op maatschappelijke trends. Eerder is de frisdrank met succes gelanceerd in België en Frankrijk. ‘Nu is het tijd om Nederlanders te laten kennismaken met Finley. De frisdrank is speciaal ontwikkeld met het oog op de smaakvoorkeuren van volwassenen. In Nederland is 53 procent van de bevolking ouder dan 40 jaar. Ondanks de omvang van deze groep is het huidige aanbod van frisdranken nog beperkt voor deze doelgroep waarvan de smaakvoorkeur verandert en de smaak verfijnt’, vertelt Brandmanager Marieke Liesting.

Renate Gerschtanowitz is het gezicht

De introductie in Nederland gaat gepaard met een crossmediale campagne waarin Renate Gerschtanowitz de hoofdrol speelt.

 

Reageer op dit artikel