nieuws

Heineken blijft Champions League trouw

Fabrikanten 1361

Heineken blijft Champions League trouw

ZOETERWOUDE – Heineken blijft ook de komende drie jaar hoofdsponsor van het Europese voetbaltoernooi Champions League.

Heineken blijft in elk geval tot de zomer van 2021 sponsor van de Champions League. Dat meldde de bierbrouwer woensdag, zonder aan te geven welk bedrag er met de sponsoring is gemoeid.

Sinds 1994 bij kampioenenbal

Heineken is al sinds 1994 sponsor van de voor de Champions League verantwoordelijke voetbalbond UEFA. Tot 2005 werd de Champions League daarbij gebruikt als uithangbord voor dochterbedrijf Amstel. Sindsdien maakt Heineken onder eigen naam reclame rond het kampioenenbal. Volgens Heineken heeft de Champions League wereldwijd een bereik van ruim 4,2 miljard tv-kijkers.

Sponsordeal Formule 1

Vorig jaar zomer sloot de Nederlandse brouwer ook al een grote sponsorovereenkomst met het Formula One Management voor een meerjarige sponsordeal voor de Formule 1. Heineken verbond haar naam aan de Grand Prix van Monza van begin september. Dit jaar dragen drie wedstrijden in de Formule 1 de naam van Heineken.

Reageer op dit artikel