nieuws

Bavaria zet stap op Amerikaanse markt

Fabrikanten 1694

Bavaria zet stap op Amerikaanse markt

LIESHOUT – Bavaria versterkt zijn positie op de Amerikaanse biermarkt met de overname van Latis Imports, een importeur van Belgisch speciaalbier.

Dat maakte de bierbrouwer vrijdag bekend. Financiële details werden niet vermeld. Met de aankoop krijgt  het familiebedrijf uit Lieshout een dochterbedrijf in een grote en groeiende markt voor speciaalbieren. ‘We krijgen zo toegang tot een van de meest competitieve en ontoegankelijke biermarkten’, zegt directielid Peer Swinkels in het FD.

Derde overname dit jaar

Bavaria kondigde vorig jaar aan te willen groeien door overnames. De aankoop van Latis is al de derde overname dit jaar. Bavaria nam eerder dit jaar al het Belgische Palm over. Latis Imports verkoopt de speciaalbieren van die brouwerij in de Verenigde Staten, waaronder Palm zelf, Rodenbach en Steenbrugge. Daar komen nu ook merken uit het aanbod van Bavaria bij, zoals Hollandia en Claro.

Bavaria al veertig jaar in VS

De Amerikaanse markt is niet onbekend voor de brouwer, Bavaria verkoopt al zo’n veertig jaar bier in de VS. Hoeveel omzet er vandaan komt, vertelt Swinkels niet in het FD. Via Latis Imports krijgt Bavaria een ‘substantiële lokale aanwezigheid’ in de VS, dat het als een zeer belangrijke markt beschouwt. ‘Na de acquisitie van Palm is dit een natuurlijke stap voor verdere, wereldwijde uitbreiding’, aldus commercieel directeur Peer Swinkels van het Brabantse familiebedrijf.

Distrifood is nu ook actief op Facebook. Like ons en blijf op de hoogte. >>>

Reageer op dit artikel