nieuws

Koopmans wint Merk van het Jaar

Fabrikanten 2330

Koopmans wint Merk van het Jaar
Foto: FNLI

DEN HAAG – Bakmerk Koopmans, eigendom van Dr. Oetker, is het FNLI Merk van het Jaar. De winnaar van vorig jaar, Bolletje, eindigt nu tweede en Nutrilon derde.

Dat bleek vandaag tijdens de jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI). De award werd voor de tiende keer uitgereikt en is gebaseerd op grootschalig consumentenonderzoek van GfK. Koopmans het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Mona won de Bijzondere Prestatie award, die dit jaar ging naar het merk met de sterkste online merkbeleving.

Warmte van het bakken overbrengen

Geert-Jan Vorstenbosch, marketing manager Koopmans/Dr. Oetker: ‘We hebben het afgelopen jaar met veel passie gewerkt aan een flinke reeks innovaties en een nieuwe merkcampagne die de warmte van bakken weet over te brengen. Wij zijn zeer positief verrast, bovenal omdat het echt een waardering is van de consument waar we uiteraard supertrots op zijn.’

Goede ontwikkeling van de marktkracht

Danny van den Burg, Industry Lead Consumer Goods bij GfK: ‘ Koopmans stond de afgelopen jaren al steeds in de top 10 en is nu door een goede ontwikkeling van de merkkracht naar plaats 1 geklommen.’

Download hier de samenvatting van het onderzoek >>>

Winnaars productcategorieën

Voorafgaand aan de bekendmaking van de hoofdprijs werden awards aan winnaars in zeven productcategorieën uitgereikt:

Alcoholische dranken: Grolsch

Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Pickwick

Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje

Kruidenierswaren overig: Koopmans

Zuivel, geelvetten en sojaproducten: Mona

Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma

Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Mona merk met hoogste online merkbeleving

Reageer op dit artikel